English

شهردار منطقه یک همدان مطرح کرد:

توانمند سازی زیر ساخت ها جهت مقابله با رویدادها و بلایای طبیعی

شهرداری منطقه یک همدان بیش از هزار متر از قنات ها و رودخانه های زیر زمینی سطح این منطقه را با هدف جلوگیری از به وجود آمدن بحران های سیل و طغیان لایروبی و مرمت کرد.

توانمند سازی زیر ساخت ها جهت مقابله با رویدادها و بلایای طبیعی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مسعود دهبانی صابر، شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه لایروبی نکردن رودخانه ها و کانال ها یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن طغیان ها و آبگرفتگی ها به هنگام بارش های شدید هستند عنوان کرد: این منطقه در سال جاری موفق به لایروبی و مرمت بیش از هزار متر از قنات ها، رودخانه های زیر زمینی و کانال ها شده است. ارتفاع کم و دسترسی سخت به قنات و رودخانه های زیر زمینی عملیات لایروبی و مرمت آنها را بسیار دشوار می کند که شهرداری منطقه یک با بکارگیری نیروهای متخصص توانسته است در این امر پیشتاز باشد.

وی پروژه لایروبی و ترمیم رودخانه زیر زمینی بلوار خیرین مدرسه ساز که با نشست خیابان باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ساکنین این منطقه شده بود را یکی از پروژه های مهم در این زمینه دانست که بیش از ۵۰۰متر از آن توسط اکیپ امانی منطقه با صرفه جویی اقتصادی ۵ میلیارد ریالی لایروبی و کف و دیواره آن مرمت شد.

 همچنین پروژه های ترمیم دیواره ها و کف رودخانه ی زیر زمینی حق گویان، قنات انتقال آب زیرگذر بعثت در خیابان جهان نما با طول بیش از ۴۰۰ متر، ترمیم و پاکسازی رودخانه زیر زمینی  پشت مرکز خرید میلاد، لایروبی رودخانه زیر زمینی خیابان جوادیه و خصوصا محدوده مقابل حسینیه امام که به صورت خطرناکی پر از نخاله و زباله شده بود از دیگر پروژه های اجرا شده در این حوزه طی سال جاری بودند.

دهبانی صابر هدف تمامی اقدامات ذکر شده را توانمند سازی زیر ساختها جهت مقابله با رویدادها و بلایای طبیعی دانسته که موجب افزایش تاب آوری شهری در این منطقه خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر