English

تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل منابع طبیعی استان همدان منعقد شد

دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان همدان برای ارتقا همکاری های علمی و پژوهشی وفرهنگی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل منابع طبیعی استان همدان منعقد شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در جلسه تبادل تفاهم نامه مابین اداره کل منابع طبیعی و دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی وپزشکان، پرستاران در سلامت جامعه نقش کلید ی واساسی دارند وبدون تردید سلامت جامعه در گروه تلاش وفعالیت شبانه روزی تلاشگران عرصه سلامت است وما در بیماری کرونا تلاش های شبانه روزی وبی شائبه این عزیران را ارج می نهیم.

 خزائی با یادآوری خدمتی که درخت به انسان و اکوسیستم می‌کند،گفت: هر هکتار جنگل حدود ۲.۵ تن اکسیژن تولید می‌کند که این معادل مصرف اکسیژن ۱۰ نفر طی یکسال است.

وی تصریح کرد:هوای پاک برای بیماران لازمست ونیاز جامعه کنونی ما کاشت نهال وتوسعه درختکاری است ودر این راستا باید حرکتی جهادی وفراگیر داشته باشیم .

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گفت: امروزه ناگفته پیداست با وضعیتی که در محیط های شهری داریم از نظر تغییر اقلیم، کمی بارش و آلودگی‌هایی که در سطح شهرها وجود دارد، ناگزیر به توسعه جنگلکاری وایجاد طرحهای ابخیزداری برای حفظ آب وخاک هستیم.

وی افزود: بطور قطع یکی از برنامه های اساسی ما در زمینه سلامت جامعه تثبیت کربن است وهر هکتار جنگل بطور متوسط 67 تن گرد وغبار هوا را جذب می کند ویکی از برنامه  مهم ما ترمیم وحفظ طبیعت وتقویت پوشش گیاهی است.

به گفته خزائی دانشجویان واساتید وپزشکان دانشگاه علو پزشکی ابن سینای همدان علاوه بر اینکه از لحاظ علمی قوی هستند دارای دغدغه های اجتماعی و زیست محیطی نیز هستند و این یعنی به رسالت حفظ منابع طبیعی ومحیط زیست که همان مسئولیت اجتماعی وشهروندی است پایبند هستند.

وی افزود: بیش از 85% وسعت کشور جزء منابع طبیعی است است و طبیعت بکر ومستعد یکی از پتانسیل های ما در استان بوده و اگر به خوبی از این پتانسلی استفاده کنیم بی شک  می توانیم علاوه بر سلامت مردم وپاکسازی محیط زیست وتولید اکسیژن بهترین و بزرگترین اشتغالزایی ها را انجام دهیم و دیگر نیازی به صنعتی شدن و آسیب رساندن به طبیعت نخواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه تصریح کرد: بر پایی همایش و کنفرانسهای مشترک در قالب این تفاهم نامه ها می تواند به  تربیت نیروی متخصص  و انگیزه دادن به دانشجویان وجامعه سلامت وخدامان انفال  کمک  بسزائی  داشته باشد.

خزائی اهداف انعقاد تفاهمنامه را استفاده از نیرو ونشاط قشر دانشگاهی در امر سازندگی وترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین پزشکان وپرستاران وفرهگ سازی وگفتمان فرهنگی در فضای دانشگاهی وزمینه سازی وآشنائی با  دغدغه وچالشهای منابع طبیعی وتوسعه گیاهان داروئی در طب سنتی وجذب همیاران طبیعت در استان عنوان کرد.

مژده شکری مدیر مشارکتهای مردمی دانشگاه علو پزشکی همدان در جلسه تبادل تفاهمنامه همکاری با اشاره به استفاده از ظرفیت استاد، دانشجویان ،پزشکان وپیرا پزشکان دانشگاه علوم پزشکی همدان و متخصص در حوزه های مختلف اظهار داشت: ما در دانشگاه  علوم پزشکی همدان وظیفه خود می دانیم که با تمام ظرفیت و امکانات موجود در خدمت استان، سازمان و هر نهاد دیگری که از ما یاری بطلبد، باشیم.

مدیر مشارکتهای مردمی دانشگاه  علوم پزشکی ابن سینای همدان عنوان کرد: باید پایان نامه ها و مقالات دانشجویان به این سمت حرکت کند که در اختیار توسعه استان باشد و بتوان از آن استفاده عملی کرد و به سمت موضوعات اساسی ومشکلات استان سوق پیدا کند وبخشی از مشکلات محیط زیست ومنابع طبیعی مرتفع شود.

شکری افزود: با امضای این تفاهمنامه باید به سمتی پیش برویم تا فرهنگ کاشت نهال ودرخت در جامعه ودر بین پزشکان به یک فرهنگ ومطالبه جدی تبدیل شود وهمگان بدانند داشتن فضای سبز ونگاه کردن به طبیعت نیز نقش مهمی در سلامت جسم و روان  وروح انسانها دارد. 

وی بیان داشت: امیدواریم که با امضای این تفاهم نامه دریچه ای به سوی کارها و پژوهشهای مشترک باز شود ونقش مهمی در سلامت جامعه داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر