English

در دو سال گذشته؛

تصادف در کردستان جان ۷۶۴ نفر را گرفت

رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه حفظ و ارتقای این وضعیت باید در ابعاد مختلف در دستور کار قرار گیرد، گفت: متاسفانه سال گذشته 392 نفر و سال 1400 نیز 372 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در استان کردستان جان خود را از دست‌ داده‌اند.

تصادف در کردستان جان 764 نفر را گرفت
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، سرهنگ عیسی گوهری با اعلام اینکه بیشترین تصادفات فوتی یک سال اخیر مربوط به محورهای سنندج، کامیاران، دهگلان، مریوان، قروه، سقز، سروآباد، بانه و دیواندره بوده است، گفت: محور سنندج ـ قروه و سنندج ـ کرمانشاه بیشترین تصادفات استان دارند.

گوهری اضافه کرد: سواری پراید با 14 درصد و وانت بار با 12 درصد بیشترین تصادفات را از ابتدای امسال تاکنون به خود اختصاص داده‌اند.

وی اذعان کرد: 28 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه 25 درصد، تجاوز به چپ 13 درصد، خستگی و خواب‌آلودگی 3 درصد بوده است.

رئیس پلیس راه کردستان به برخی نقاط حادثه‌خیز در استان هم گریزی زد و با تاکید بر ضرورت رفع نواقص و اصلاح محور زرینه و ایرانخواه گفت: اصلاح این مسیر نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای در استان خواهد داشت.

گوهری عنوان کرد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی رانندگان نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات فوتی و جرحی در استان خواهد داشت، چراکه اگر رانندگان قوانین را رعایت نکنند ر لحظه هر نقطه از طول مسیر می‌تواند جزو خطرناک‌ترین و پرحادثه‌ترین نقطه باشد.

وی گفت: اگر تمام اعتبارات هم به جاده‌های روستایی اختصاص داده شود این نقاط اصلاح نمی‌شود، گفت: اگرچه اقدامات بسیار خوبی در حوزه آسفالت راه‌های روستایی انجام گرفته، اما همین آسفالت به علت عدم رعایت رانندگان، سرعت غیرمجاز موجب افزایش تصادفات در جاده‌های روستایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه