English

رئیس کل دادگستری کردستان:

تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان در وقت اداری جرم است

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در صورتی که کارمندان ادارات دولتی در وقت اداری اقدام به هرگونه تبلیغات انتخاباتی کنند، مرتکب جرم شده و با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.

تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان در وقت اداری جرم است

، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز یکشنبه در سومین جلسه استانی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سنندج اظهار کرد: در انتخابات، مقامات و مسئولین دولتی باید کاملا بی طرف عمل و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیدی پرهیز کنند.

وی افزود: دادستان های حوزه های قضایی استان مکلفند با اقدامات منافی مصالح انتخابات در استان برخورد کرده و بر هرگونه فعل و یا ترک فعل مدیران دستگاههای اجرایی در این خصوص نظارت جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: تبادل اطلاعات در ستاد انتخابات استان و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی باید در سطح بالایی باشد و مسایل مربوط به انتخابات بصورت مستمر رصد شود و به دبیرخانه این ستاد ارسال شود.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم ارسال گزارش منظم و مستمر تخلفات انتخاباتی توسط مراجع ذی صلاح به دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید کرد و گفت: در بحث ورود به جرایم و تخلفات انتخاباتی باید موارد اختلاف برانگیز قومیتی و مذهبی لحاظ شود.

وی بر رصد مستمر و مداوم کانالهای فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان در این حوزه و نظارت و دقت بر فعالیت های مالی و رسانه ای کاندیداهای انتخابات تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز اظهار کرد: کمیته های رصد فضای مجازی و تبادل اطلاعاتی باید فعال بوده و در کمیته تبادل اطلاعاتی جنبه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار حائز اهمیت است.

محمد جباری افزود: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ابداعات قانونگذار در این زمینه بوده و ریشه آن به سیاستهای کلی نظام در انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر می گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه