English

مدیرعامل یک واحد تولیدی:

ایجاد زیرساختها عاملی برای تحقق جهش تولید است /دستگاه‌های خدمات رسان به تکالیف قانونی خود عمل کنند

مدیرعامل شرکت چیاسرام زاگرس با بیان اینکه شهرک صنعتی زاگرس استان کرمانشاه از پتانسیل بالایی برای اشتغال و ارزش افزوده در اقتصاد کشور برخوردار است، گفت: ایجاد امکانات زیربنایی در این شهرک صنعتی می‌تواند عاملی برای تحقق جهش تولید باشد

ایجاد زیرساختها عاملی برای تحقق جهش تولید است /دستگاه‌های خدمات رسان به تکالیف قانونی خود عمل کنند

مدیرعامل شرکت چیاسرام زاگرس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه با بیان اینکه شهرک صنعتی زاگرس استان کرمانشاه از پتانسیل بالایی برای اشتغال و ارزش افزوده در اقتصاد کشور برخوردار است، گفت: ایجاد امکانات زیربنایی در این شهرک صنعتی می‌تواند عاملی برای تحقق جهش تولید باشد و فراهم کردن زیرساخت‌ها موجب می‌شود که ذهن تولید کننده درگیر مسائل تولید و بهره وری و ایجاد واحدهای صنعتی دیگر گردد نه درگیرمسائل فرعی و معارضات شخصی.

آکو ابراهیمی‌پور با بیان این مطلب، افزود: مشکلات زیرساختی علاوه بر کاهش تولید کارخانه‌ها باعث راکد ماندن طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی بزرگ شده است.

وی کمبودهای زیرساختی شرکت چیاسرام زاگرس را آب، برق و گاز برشمرد و تصریح کرد: طبق محاسبات قرار بر این بوده که  ۶/۷ مگاوات برق جهت این شرکت اختصاص داده شود که در حال حاضر، برق موقت ۱۴۰ کیلووات به آن اختصاص داده شده است.

این سرمایه گذار بیان کرد: ۱۴ لیتر بر ثانیه نیاز آبی این واحد تولیدی در شرایط کنونی می‌باشد که این مسئله تحقق نیافته است.

ابراهیمی‌پور، با تاکید بر اینکه طبق برآورد انجام شده قرار بر این بوده که ایستگاه گاز ۱۰هزارمتر مکعب به شرکت تعلق بگیرد، گفت: متاسفانه این موضوع نیز بلاتکلیف مانده است.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان موظفند تمام زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی را تا درب ورودی واحد صنعتی تامین کنند که این امر با تامین زیرساخت‌ها و ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری نقش بسیار مهمی را برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم می‌کند. برای تحقق این امر مهم شرکت شهرکهای صنعتی باید از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده کند و همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در این راستا ضروری است. مدیرعامل شرکت چیاسرام زاگرس، اضافه کرد: متاسفانه با توجه به مراجعات مکرر به دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در حال حاضر هیچگونه اقدامی جهت تامین زیرساخت‌های آب، برق،گاز و.. صورت نگرفته است.

ابراهیمی‌پور، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف اقتصادی کشور ایجاد شرایط لازم جهت افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی می‌باشد، گفت: از جمله شرایط لازم جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی ایجاد زیرساختها در شهرکهای صنعتی میباشد. فراهم کردن این زیرساختها باعث افزایش بهره‌وری در تولید و سوق دادن سرمایه‌گذاری به سمت تولید انبوه، احداث واحدهای صنعتی جدید، گسترش محدوده بازار، ارز آوری برای کشور، تعادل عرضه و تقاضا، افزایش سطح رفاه در استان، به کارگیری نیروهای مستعد آماده به کار و همچنین ایجاد شرایط رقابتی بهتر در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت چیاسرام زاگرس مجری و سرمایه‌گذارطرح تولید اسلب سرامیکی با تکنولوژی روز دنیا، با ظرفیت سالیانه ۱۰میلیون مترمربع به مساحت ۳۰هکتار و اشتغالزایی بالغ بر ۳هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با سرمایه گذاری یک هزارو۳۶۰ میلیارد تومان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی فاز اول کارخانه درشهرک صنعتی زاگرس استان کرمانشاه، آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شرکت چیاسرام زاگرس، محصولات مورد نظر در این پروژه را اسلب پرسلانی لعاب‌دار و نانو پولیش با استحکام بالا و ضخامت‌های متفاوت برشمرد و افزود: این محصولات در سایزهای مختلف اعم از ۱۲۰*۱۲۰ ،۲۴۰*۱۲۰ ، ۱۶۰*۸۰ ،۲۰۰*۱۰۰ و … تولید خواهد شد که به صورت کف و دیوار مورد استفاده قرار میگیرد.

ابراهیمی‌پور، هدف از اجرای این پروژه را اشتغالزایی و بکارگیری نیروهای مستعد و تحصیلکرده استان، توسعه صنعت کاشی و سرامیک درکشور و استان، افزایش سرانه تولید کاشی و سرامیک باکیفیت در کشور و همچنین توسعه صادرات و ارزآوری دانست و تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای پروژه و استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات روز دنیا در تولید و موقعیت ژئوپولوتیک استان کرمانشاه و همجواری و نزدیکی با مبادی خروجی کشور امکان صادرات به کشورهایی اعم از عراق، افغانستان، پاکستان،روسیه، ترکیه ،آذربایجان،ترکمنستان،کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عمان و کشورهای اروپایی را فراهم می‌نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه