English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پاسخ به موج:

حال خوب کارگران منوط به اجرای عملی به قوانین است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا حال کارگران کرمانشاه خوب است، گفت: قطعا اگر حال کارگران خوب بود، رهبر معظم انقلاب بر آنقدر بر رفع مشکلاتشان تاکید نمی کردند.

حال خوب کارگران منوط به اجرای عملی به قوانین است
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه در رابطه با وضعیت کارگران استان ابراز داشت: واقعیت امر این است که حال خوب کارگران نیازمند اقدامات اصلاحی زیر بنایی و تصویب قوانینی است که بتواند در عمل مقدمات رفاه آنان را عملیاتی کند، است.

مختار احمدی به مناسبت هفته کارگر ابراز داشت: براساس تدوین سند اشتغال؛ تعهد استان کرمانشاه ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی در سال گذشته بود که با هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی بیش از این تعهد یعنی ۴۰ هزار و ۵۴۰ شغل ناخالص ایجاد شد.

وی از سنجش و ارزیابی سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر همه اشتغال ها خبر داد و گفت: مرکز آمار ایران هنوز نرخ بیکاری استان ها را در سال ۱۴۰۲ اعلام نکرده اما به احتمال زیاد نرخ بیکاری در کرمانشاه کاهشی باشد.

وی تشریح کرد: برای کاهش هر درصد نرخ بیکاری، به ایجاد هشت الی ۹ هزار فرصت شغلی خالص نیاز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین تعهد اشتغال سال ۱۴۰۳ استان کرمانشاه را ۲۶ هزار ۲۴۷ شغل براساس آمار دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود اصلی ترین وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح طبقه بندی مشاغل با هدف اجرای عدالت دستمزدها و صیانت نیروی کار در دستور اجرای این اداره کل است.

وی بیان کرد: طرح طبقه بندی مشاغل براساس ماده ۵۰ قانون کار برای کارگاه هایی با اشتغال بیش از ۵۰ نفر انجام می شود که ۳۴۶ کارگاه استان مشمول آن می شود و در حال حاضر برای ۸۵ درصد این طرحها اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به رسیدگی به هشت هزار پرونده اختلاف بین کارگر و کارفرما با صدور هفت هزار رای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تمام تلاش هیات های حل اختلاف سازش بین کارگر و کارفرما است.

احمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ در حوادث کار ۱۷ مورد فوتی با ۲۸۲ حادثه ثبت شد.

وی در پایان گفت: براساس آمار تامین اجتماعی ۱۵۹ هزار نفر از جامعه کارگران استان بیمه اجباری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه