English

رئیس اتاق بازرگانی گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در گیلان

رئیس اتاق بازرگانی گیلان، از رایزنی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در گیلان خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی این پایانه مشکلات تجاری ما حل می‌شود.

راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، قاسم رضاییان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان، امروز با اشاره به دستاوردهای سفر هیئت سیاسی – اقتصادی استان گیلان به کشور روسیه، اظهار کرد: گیلان استان معین در روابط بین ایران و روسیه بوده و لذا باید در زمینه صادرات از سایر استان ها سبقت بگیریم.

وی یکی از دستاوردهای این سفر را ارتباط تجار ایرانی با مسئولان کشور روسیه به ویژه آستراخان و داغستان دانست و افزود: بازار روسیه منتظر ما نمی ماند و باید سهم تجاری خودمان را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به راه اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه، عنوان کرد: به دنبال راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران در سرای تجاری آستراخان هستیم که در این راستا به ایجاد بانک اطلاعاتی محصولات صادراتی کشور نیاز داریم.

رضاییان با بیان اینکه حضور ایران در اتحادیه اوراسیا با صفر شدن تعرفه گمرکی ۹۰ درصد کالاهای صادراتی همراه است، خاطرنشان کرد: اگرچه گیلان قطب کشاورزی است، اما در صنعت نیز بسیار موفق هستیم و علیرغم همه سختی ها، بسیاری از تولیدات صنعتی گیلان به اروپا صادر می شود؛ البته شاهد برخی خلاء ها در بخش های تجاری و صادراتی هستیم که مانع بهره مندی بیش از پیش ما از بازار ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه می شود.

وی از رفع ۹۵ درصد مشکلات در گمرک آستارا به دنبال افتتاح پل جدید مرزی خبر داد و تصریح کرد: عمده کالاهای تجاری ایران از مرز آستارا می گذرد.

پایانه محصولات صادراتی کشاورزی در گیلان راه اندازی می شود

رئیس اتاق بازرگانی گیلان محصولات کشاورزی استان را عمدتا استراتژیک دانست و گفت: ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می شود؛ همچنین برنج و زیتون و کیوی و بادام زمینی و فندق گیلان مورد استقبال بازارهای جهانی قرار دارد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی اتاق بازرگانی (https://iccimguil.ir) به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی، تاکید کرد: چند نرخی بودن ارز و ارز ترجیحی دغدغه کشاورزان و حتی بازرگانان است.

رضاییان گیلان را اولین تولیدکننده کیوی در کشور دانست و بیان کرد: ۶۵ درصد کیوی ایران از مرز گیلان صادر می شود و خوشبختانه در حال رفع عمده مشکلات گمرکی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان همچنین از رایزنی با سرمایه گذار بخش خصوصی جهت راه اندازی پایانه محصولات صادراتی کشاورزی در گیلان خبر داد و متذکر شد: با راه اندازی این پایانه مشکلات تجاری ما حل می شود.

وی با بیان اینکه به زودی گروه های کارشناسی حوزه تجارت را به روسیه اعزام می کنیم، ادامه داد: تجارت ایران با اوراسیا آغاز شده که فرصت خوبی برای افزایش سهم کشور از صادرات ۱.۱ میلیارد دلاری بازار روسیه به ۱۰ میلیارد دلار است و شکوفایی اقتصاد گیلان و ایران را فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه