English

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

اجرای بیش از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت:با تلاش‌های دولت سیزدهم هم اکنون احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به دو میلیون و ۵۶۸ هزار واحد رسیده است.

اجرای بیش از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در دومین روز همایش گروه‌های جهادی و مردمی ضمن تقدیر از بسیجیان فعال، اقدامات امام راحل را در به خروش آوردن مردم و پیروزی انقلاب اسلامی ستود و گفت: به خروش آوردن مردم، طرز تفکر متفاوت و داشتن روحیه رهبری اجتماعی می‌خواهد که امام راحل این ویژگی ارزنده را داشت.

عضو کابینه دولت سیزدهم یکی از اهداف تشکیل بسیج سازندگی را ترغیب مردم و آوردن آنها به صحنه‌های مختلف اجتماعی عنوان کرد و گفت: شما بسیجیان می‌توانید با روحیه خود به وزارت راه و شهرسازی در ترغیب مردم به نوسازی مسکن کمک کنید.

بذرپاش با اشاره به اینکه حضور حلقه‌های میانی کمک قابل توجهی به تشویق مردم به نوسازی بافت فرسوده می‌کند گفت: کارهای زیادی در کشور در حال انجام است اما به نظر می‌رسد رضایت بخش نیست زیرا فناوری که باید استفاده شود به کار نمی‌رود و گروه‌های جهادی می‌توانند در سرعت دادن به این اقدامات نقش موثری داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

نخستین گردهمایی گروه‌های جهادی و وزارت راه و شهرسازی

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: گروه‌های جهادی صاحب فناوری هستند و ما در وزارت راه و شهرسازی به این فناوری نیاز داریم که این باور من به این همایش و رویداد به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از توانمندی حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی سبب جهت‌گیری فعالیت‌ها خواهد بود گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی یکی از پرتماس‌ترین وزارتخانه‌ها به شمار می‌رویم و عملکرد ما مستقیماً با زندگی مردم ارتباط دارد. بنابراین بهره‌مندی از روحیه گروه‌های جهادی در پیشبرد اهداف در بخش راه‌های روستایی و نوسازی بافت‌های فرسوده موثر خواهد بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه دو پروژه بزرگ طرح نهضت ملی مسکن و پروژه ایران راه به عنوان پروژه‌های کاربردی دولت سیزدهم در مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، گفت: پروژه ایران راه به این معناست که ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است. همچنین با توجه به اینکه مردم در حوزه بهره‌مندی از فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی مطالباتی دارند در این بخش کارهای مهمی در حوزه بین‌الملل انجام شده است.

بذرپاش تاکید کرد: ترانزیت به اندازه نفت می‌تواند برای کشور درآمدزایی داشته باشد که تلاش می‌کنیم تا از این ظرفیت بهره لازم را ببریم.

 

رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال گذشته

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم توسعه مسکن و ساختمان طبق اعلام مرکز آمار  و بانک مرکزی به ترتیب منفی ۱۳.۵ و منفی ۱۵.۴ بود. در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش مسکن و ساختمان به مثبت ۴.۸ رسید.

 

اجرای بیش از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعاونی‌های مسکن مشکلاتی در تکمیل واحدهای اعضای خود دارند، گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم هم اکنون احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به دو میلیون و ۵۶۸ هزار واحد رسیده است. همچنین در بافت فرسوده نوسازی واحدهای مسکونی این بافت‌ها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از ۲۷۰ هزار واحد عبور کرده است بخشی از این‌ واحدها تکمیل شده است.

 

تامین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در پروژه مسکن مهر در مجموع ۸۰۰۰ هکتار زمین وارد عملیات ساخت مسکن در کشور شد گفت: امروز با احتساب زمین‌های روستایی، شهری و شهرهای جدید ۱۰۰ هزار هکتار زمین این کلان پروژه تامین شده است و تابستان امسال این رقم به ۱۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

 

تکمیل و تحویل ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر نیز گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده تکمیل به دولت به ارث رسید که متقاضیان برخی از این واحدها از سال‌های ۸۹ و ۹۰ منتظر تحویل بودند که با تلاش‌های دولت سیزدهم ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و باقیمانده نیز در تعهد دولت است تا تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

بذرپاش افزود: آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت این هزینه را متقبل شده است.

وی همکاری گروه‌های جهادی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را حائز اهمیت برشمرد و گفت عزم داریم تا واحدهای مسکونی در تعهد دولت را در زمان‌بندی اعلام شده به متقاضیان بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه