English

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد:

اوضاع اقتصادی و بیکاری تاثیر مسائل فرهنگ را در دانشجو کمرنگ می کند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد گفت: سال آینده مسائل اقتصادی قطعا گریبانگیر مسائل فرهنگی و دانشجویان خواهد بود و معضل بیکاری باعث می شود فعالیت های فرهنگی در ذهن دانشجو تاثیری نداشته باشد لذا باید در دانشگاه ها به بحث کارآفرینی نگاه ویژه بشود.

اوضاع اقتصادی و بیکاری تاثیر مسائل فرهنگ را در دانشجو کمرنگ می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، کاظم ماندگاری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد در دومین جلسه شورای هماهنگی معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطق در دانشگاه یزد گفت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی 30 سالگی دانشگاه یزد را جشن گرفتیم و این یعنی دانشگاه یزد سی امین سالی است که شکل گرفته و توسعه یافته است چراکه از نظر کالبدی و زیر ساخت علمی پیشرفت های خوبی در دانشگاه یزد انجام شده است.

ماندگاری اظهار داشت: در حال حاضر 14 هزار دانشجو در دانشگاه یزد در حال تحصیل هستند.

وی گفت: با توجه به شرایط جامعه و گام دوم انقلاب اسلامی جایگاه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با اهداف تعیین شده رهبر انقلاب در کنار دانش و پژوهش جایگاه ویژه ای خواهد بود.

وی بیان کرد: حوزه مسئولیت فرهنگی نیاز به همفکری و کار بیشتر دارد چرا که در این دوران مسئولیت فرهنگی مضاعف خواهد بود.

ماندگاری در ادامه گفت: ذات فعالیت های فرهنگی روزمرگی است و در صورتی که غفلت کنیم دچار روزمرگی می شویم لذا باید ابزار خارج شدن از روزمرگی را بدانیم که یکی از این ابزار مهم مشورت و برگزاری چنین شوراهایی است.

وی تدوین آیین نامه در زمان های مختلف را یکی دیگر از راه های برون رفت از روزمرگی در امور فرهنگی دانست و گفت: در دانشگاه تشکل ها عمدتا سیاسی هستند و شاید برنامه فرهنگی نداشته باشند ولی با تشویق ها، بودجه دهی و سیاستگزاری دانشگاه می توان برنامه های آنها را هم به سمت اهداف فرهنگی هدایت کرد.

دانشجو یک سرمایه انسانی مهم در کار فرهنگی است

وی دانشجو را نیروی مهم و سرمایه انسانی در کار فرهنگی دانست و گفت: کار فرهنگی در دانشگاه دانشجویان می توانند به عنوان سرمایه انسانی کارها را به بهترین شکل انجام دهند.

ماندگاری با اشاره به اینکه دانشگاه ها به سمت بین المللی شدن پیش می روند، اظهار داشت: دانشجوی بین المللی و غیر ایرانی دانشگاه را وارد فاز جدیدی می کند و حتی میزان اثر گذاری فرهنگ ایرانی اسلامی را در دنیا افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: سال آینده مسائل اقتصادی قطعا گریبانگیر مسائل فرهنگی و دانشجویان خواهد بود و معضل بیکاری باعث می شود فعالیت های فرهنگی در ذهن دانشجو تاثیری نداشته باشد لذا باید در دانشگاه ها به بحث کارآفرینی نگاه ویژه بشود.

ماندگاری در خصوص نشریات دانشجویی عنوان کرد: در دانشگاه یزد نشریات در سه دسته رتبه بندی می شوند دسته اول که رتبه کیفی بالاتری دارد از طرف دانشگاه حمایت مادی می شود، دسته دوم. از حمایت کمتری برخوردار است و دسته سوم که کیفیت پایینی دارد هیچ حمایت مالی از سمت دانشگاه دریافت نمی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر