English

سخنگوی سازمان تعزیرات :

دلال‌بازی‌های گوشت کی جمع می‌شود؟ /برخورد با ۴ کارمند متخلف تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری امروز خود به تشریح اقدامات تعزیری این سازمان در مقابله با قاچاق و تخلفات صنفی و اداری اصناف و ادارات و سازمان‌ها پرداخت.

دلال‌بازی‌های گوشت کی جمع می‌شود؟  /برخورد با 4 کارمند متخلف تعزیرات

به گزارش خبرنگار حقوقی  قضایی  خبرگزاری موج ،  سید یاسر رایگانی در نشست خبری امروز خود در تشریح اقدامات تعزیری حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: در سال جاری ۳۰ هزار و ۲۳ پرونده در رابطه با قاچاق وارد سازمان تعزیرات شده است که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد : اما پرونده های مختومه طبق آماری که تهیه شده است، رقم ۲٨ هزار و ۴۵۷ نشان میدهد که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۲۴ درصدی را نشان میدهد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه یاد آور شد : پرونده های مختومه ۲۴ درصد رشد داشته و به ۲۸هزار و ۵۷۷ پرونده رسیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  رسیدگی به تخلفات ارزی و عدم ایفای تعهدات بر عهده شعب تعزیرات است. مجازات این متخلفان بین شش ماه تا یک سال تعلیق کارت بازرگانی و برگرداندن ارز دریافتی است.

* باید همه مسئولان به میدان بیایند

رایگانی در بخش دیگری از سخنانش با تصریح بر این نکته که در بحث رسیدگی به تعزیرات باید همه مسئولان به میدان بیایند ، عنوان کرد: در سال ۹۷ در تهران بیش از ۲۰۰ پرونده را به اداره صنعت معدن و تجارت تهران فرستادیم اما هیچ پاسخ و اقدامی به ما ارائه نکرده اند.

*دلال‌بازی‌های گوشت کی جمع می‌شود؟

مدیر کل روابط عمومی سازمان تعزیرات  در تشریح معضل دیگری که در حال حاضر گریبانگیر کشور است گفت: در رابطه با قیمت عرضه گوشت قرمز بنده خودم با هفت نفر از دامداران مطرح کشور گفتگو کرده ام.

وی ادامه داد: دلالان با قیمت ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان می خرند اما قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد ۱۰۰هزار تومان است و این بیش از سه برابر قیمت است و در حالی است که دلال در این بین سود عمده می برد با این وجود که در تولید کشور هیچ نقشی ندارد.

رایگانی در ادامه گفت: رئیس اتحادیه، قیمت گوشت گرم گوساله را حدود 30 هزار تومان اعلام کرد. دامدار گوساله را 8 و نیم میلیون تومان می‌خرد و در یک سال 5 و نیم میلیون برایش هزینه می‌کند و الان خریدار گوساله زنده را کیلویی 26 تا 28 هزار تومان از دامدار خریده و گوشت را در بازار 100 هزار تومان می فروشد. علت این تفاوت قیمت چیست؟ دلال‌بازی‌ها کی جمع می‌شود؟

*تعزیرات و اجرای احکام

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه این نشست یاد اور شد: در اجرای احکام تعداد ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ پرونده در ۱۳۸ روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است. از این تعداد ۳۵ پرونده مختومه و بیش از ۱۰ میلیارد ریال میزان محکومیت این پرونده ها  بوده اما آنچه که ازاین مبلغ وصول شده است، ۴۴۶ میلیارد ریال بوده است.

* اقدمات گشت های تعزیرات 

رایگانی ادامه داد: با ابراز گلایه از اظهاراتی که با عنوان نبود گشت تعزیرات عنوان می شود متذکر شد: بر خلاف آنچه که عنوان می شود از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه تعداد ۹ هزار و ۳۳ گشت مشترک انجام و ۴۳ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی انجام شده که ۱۶ هزار و ۸۴۲ واحد بدون تخلف، ۱۵ هزار و ۴۸۹ واحد داری تخلف بوده اند. ۱۰ هزار و ۹۳۷ مورد نیز به منظور پیشگیری از تخلفات تذکر دریافت کرده اند و در مجموع ۱۸ هزار و ۹۴۵ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که به پرداخت ۳۹۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

*قاچاق کاغذ

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در تشریح اقدامات تعزیری در حوزه کاغذ اظهار داشت: تعداد ۱۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز جمعا به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال با موضوع کاغذ وارد سازمان شده که ۱۲۵ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۵ پرونده در حوزه قاچاق کاغذ مختومه شده است و متهمان در ۹۱ پرونده کالا و خدمات به پرداخت یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی و متخلفان ۱۶ پرونده قاچاق در این موضوع به پرداخت ۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال محکوم شدند.

*برخورد تعزیرات با کارکنان خود

رایگانی در خصوص شایعه تاثیر کارمندان سازمان تعزیرات بر روند پرونده ها در مقابل دریافت رشوه گفت: برخی از سایت های کم مخاطب برای دیده شدن متوسل به بزرگ نمایی و کذب نویسی می شوند. در حالی که در پی اطلاع ریاست سازمان تعزیرات مبنی بر برخی سواستفاده های مالی و سومدیریت در طول ۳ تا ۴ ماه گذشته دفتر مرکزی حراست بدون اغماض و با کار کارشناسی به بررسی موضوع پرداختند که در خاتمه تحقیقات مشخص شد ۴ نفر از کارکنان و مدیران در همین خصوص به مراجع قضائی معرفی شدند که در حال تحقیق در مراجع قضائی هستند که جرم آنها در بخش اداری مالی بوده و موضوع به هیچ وجه اخذ رشوه نبوده است.

*افزایش غیر قانونی بلیت هواپیما

رایگانی با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: بلیط های هواپیما در ساز و کار درستی به فروش نمی رسد و کف‌ و سقف قیمت رعایت نمی شود. تاسیس شعبه ای در تهران برای رسیدگی به این شکایت ها در نظر گرفته شده است.

*تخلف مترو در افزایش قیمت بلیت

وی در ادامه در واکنش به افزایش افزایش قیمت بلیت مترو گفت: با افزایش قیمت بلیت مترو و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک پرونده‌ای در شعبه 43 تعزیرات تهران تشکیل و مشخص شد که با توجه به حکم دیوان عدالت، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نمی‌توانسته است بیش از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، نرخ عوارض سالیانه طرح ترافیک را افزایش دهد و این سازمان برخلاف رأی دیوان عدالت اداری، عمل  کرده است. ضمن آنکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اقدام به افزایش سطح ساعت تردد در محدوده طرح ترافیک کرده بود که شعبه تعزیرات تخلف را محرز دانست و این سازمان را به یک هزار و 352 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم و ملزم کرد مبالغ اضافه دریافتی را به شهروندان پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • صمدی

    گوشت قرمز بالای صد تومن هستش.هیچ فکری لازم نیست بکنید.ارز مملکت به یه عده سود جو میدین واسه وارد کردن گوشت یه مقدار قابل توجهی اختلاس میشه.مقدار کمی از اون گوشت وارد میشه اونم به قیمت گزاف آزاد فروخته میشه .بابا ملت گوشت نخان کی رو ببینن؟

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه