English

یعقوبعلی نظری:

خراسان رضوی آمادگی کامل برای مبارزه با موج ششم بحران کرونا را دارد

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: واکسیناسیون کرونا اجباری نیست، اما به طور قطع وظیفه‌ای شرعی است و ممکن است که با نرفتن برای واکسیناسیون کرونا موجب ابتلای خود و دیگران شویم

خراسان رضوی آمادگی کامل برای مبارزه با موج ششم بحران کرونا را دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در اجلاس برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی اعلام کرد: در خراسان رضوی آمادگی کامل برای مبارزه با موج ششم بحران کرونا وجود دارد و از تمامی فرمانداران خواسته‌ایم که امکانات خود را به طور کامل در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار دهند.

نظری در ادامه این سخنان افزود: گرچه امیدواریم که موج ششم بحران کرونا از راه نرسد، اما قرارگاه‌های شهرستانی را فعال کرده‌ایم تا با آمادگی کامل اقدامات لازم را صورت دهند.

استاندار خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: همه ما به دنبال اقناع‌سازی مردم در بحث واکسیناسیون کرونا هستیم و گر چه واکسیناسیون کرونا اجباری نیست، اما به طور قطع وظیفه‌ای شرعی بوده، زیرا ممکن است که با نرفتن هر یک از ما به مراکز واکسیناسیون کرونا ناخواسته موجب ابتلای خود و دیگران به کووید۱۹ شویم که این موضوع به نوعی حق‌الناس است.

وی در ادامه یادآور شد: از بخش خصوصی می‌خواهیم در بحث سلامت به‌خوبی یاری‌رسان مردم در ایام موج ششم بحران کرونا باشد و از سازمان نظام پزشکی می‌خواهیم که پشتیبانی خوبی در بحث حضور بخش خصوصی در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا داشته باشد.

نظری در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: این آمادگی را داریم تا با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر مجموعه‌های کشوری، استانی و شهری تمامی نیاز‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی را تامین نماییم تا مشکلی در امر خدمت‌رسانی شایسته مردم به عنوان بزرگترین سرمایه‌های کشور شاهد نباشیم.

ناصر وحدتی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سخنران دیگر این  اجلاس در ادامه گفت: از پزشکان می‌خواهیم در مواردی که نیاز به مصرف داروی رمدسیویر نیست این دارو را تجویز نکنند، زیرا تمامی بیماران کرونایی نیازمند داروی مذکور نیستند.

وحدتی همچنین بیان کرد: گرچه قیمت رمدسیویر به زیر ۵۰درصد رسیده، اما با توجه به میزان زیاد مصرف این دارو هزینه بالایی برای فرد بیمار دارد و از پزشکان می‌خواهیم در مواردی که نیاز نیست این دارو را تجویز نکنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بیمارستان‌ها در موج ششم باید مدیریت خوبی در بحث تامین و مصرف سرم و داروی رمدسیویر داشته باشند و همچنین تجویز بی‌مورد کورتن هم نباید صورت پذیرد، زیرا عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد بیمار به همراه دارد.

وحدتی در خاتمه سخنان خود متذکر شد: وقتی میزان تجویز دارو ۳تا۴ برابر افزایش می‌یابد مشکلاتی در بحث تهیه و تامین آن به‌وجود می‌آید، اما با این وجود پیش‌بینی لازم شده تا در موج ششم با مشکل جدی در بحث دارو مواجه نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه