English

محمدعلی کیانی:

نگران تامین اکسیژن بیماران کرونا در موج ششم هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از استاندار خراسان رضوی می‌خواهیم که نگاهی ویژه به تخصیص اعتبارات حوزه سلامت در موج ششم بحران کرونا داشته باشند.

نگران تامین اکسیژن بیماران کرونا در موج ششم هستیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اظهار کرد: نسبت به تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی نگرانی داریم و باید کاری کنیم که جان بیماران به علت کمبود اکسیژن به‌ خطر نیفتد.

کیانی در ادامه تاکید کرد: بنا به تحلیل وضعیت آمارها وقوع موج ششم بحران کرونا محتمل است که از مناطق غرب کشور آغاز شده و به زودی به خراسان رضوی خواهد رسید و تعداد روزهای هر موج کرونایی از روزهای موج قبل از آن به مراتب بیشتر بوده به نحوی که ۳۶ روز موج اول به ۸۶ روز در موج پنجم رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین متذکر شد: در واکسیناسیون کرونا در کشور ۷۹ درصد دُز اول و ۳۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و این عدد در خراسان رضوی و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه تصریح کرد: در پی آن هستیم که به بیماران بدحال با روش "پزشکی از راه دور" کمک و از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده شود و در موج پنجم بحران کرونا برخی شب ها تا  ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که عدد بسیار بالایی بود و باید بیش از پیش روی پیشگیری و واکسیناسیون کار کنیم که شاهد آمارهای بالای ابتلا، بستری و فوتی کرونایی نباشیم.

کیانی در خاتمه یادآور شد: از استاندار خراسان رضوی می‌خواهیم که نگاهی ویژه به تخصیص اعتبارات حوزه سلامت در موج ششم بحران کرونا داشته باشند تا بتوانیم شایسته‌ترین نوع خدمت را به بیماران کرونایی ارائه دهیم و طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور حاکی از افزایش مجدد شهرهای قرمز کرونایی است و در طول یک هفته ۶ شهر به شهرهای قرمز افزوده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه