English

احمد شانیان در ارائه گزارش ۱۱۰ روزه خود اعلام کرد:

وصول ۴ برابری حقوق دولتی از معادن استان / شرکت شیشه با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی در همدان احداث می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به احیا 10 معدن در سال گذشته از افزایش وصول حقوق دولتی معادن استان در سال گذشته خبر داد.

وصول 4 برابری حقوق دولتی از معادن استان / شرکت شیشه با سرمایه گذاری 6 میلیارد تومانی در همدان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمد شانیان؛  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش 110 روز مدیریت خود با اشاره به فعالیت مطلوب معاونت معادن در توسعه و رونق این حوزه گفت: حقوق دولتی معادن استان همدان در سال گذشته نسبت به سال 1399 افزایشی 400 درصدی داشته است. 

شانیان افزود: یکی از اتفاقات مهم در این اداره کل استانداردسازی فرآیندها بود، در آغاز بررسی اولیه و آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف را انجام دادیم، جلسات مختلفی با مدیران مختلف در این راستا برگزار شد. 

وی با بیان اینکه در اداره کل صمت استان همدان یک کار جهادی در حال انجام است، گفت: از هر نظر بهره‌وری این مجموعه بیش از سایر سازمان‌ها است. 

وی ادامه داد: در حوزه معاونت صنایع در این ایام 33 پروانه بهره‌برداری به ارزش 269 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 434 نفر  و صدور  پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور 5 مورد و اشتغال آن 22 نفر بوده است.

شانیان خاطرنشان کرد: در این حوزه 757 جواز تاسیس صادر شده است که هفت هزار و 148 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و   اشتغال‌زایی هفت هزار و 738 نفر دارد.

وی تاکید کرد: رویکرد ما بیشتر به سمت صنایع بزرگ است. اگر صنایع بزرگ در استان مستقر شوند می‌تواند در کنار خود زنجیره‌ای را ایجاد کند. مجموعه‌های همچون خشکبار طلایی، مجموعه‌ای با سرمایه‌گذاری هولدینگ میدکو در استان در شرف انجام است.  جواز یک شرکت شیشه صادر شده است و انشاالله اگر مقدمات و موخرات مهیا بشود، یک سرمایه‌گذاری خوب به ارزش بیش از 6هزار میلیارد تومان در استان رقم خواهد خورد.

شانیان ادامه داد: طرح‌های توسعه‌‌ای در صنایع فولادی در نظر گرفتیم مانند طرح توسعه صنایع فولاد صبانور ایرانیان و موضوعات دیگری که قطعا برای استان آورده‌های زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا شدن 50 واحد در سال گذشته، گفت: طی سال 1400 به طور متوسط هفته‌ای یک واحد توسط مجموعه صمت با دستور و حمایت ویژه جناب آقای استاندار احیا شد. با توجه به اینکه آقای استاندار یک رویکرد اقتصادی خیلی خوب و کارشناسانه دارند، مشکل گشا است. ایشان نسبت به رفع مشکلات واحدها، بسیار دغدغه‌مند و پیگیر هستند و اغلب اوقات شخصا در ستاد تسهیل شرکت می‌کنند. مسائل با دستور ویژه و موکدانه ایشان رفع می‌شود. 

مدیرکل صمت همدان گفت: در سال 1401 نیز برنامه داریم با همین روند، هفته‌ای یک واحد صنعتی را احیا کنیم. تا این احیا در  40 واحد مستقر در شرکت‌های صنعتی و 10 واحد خارج از صنعتی اتفاق بیفتد. 

وی افزود: در این 110 روز 15 جلسه ستاد تسهیل برگزار شده است که 81 مصوبه داشته است که 78 واحد صنعتی مشکلاتشان بررسی و نسبتا رفع شد. 

شانیان گفت: در حوزه معاونت معادن؛ 20 گواهی کشف، 27 پروانه اکتشاف و 10 پروانه بهره‌برداری صادر و 10 معدن احیا شد، حقوق دولتی ما نسبت به سال 1399 حدود 400 درصد اضافه شد که دستاورد بسیار خوبی بود.  حدود 84 میلیارد و 200 میلیون تومان وصول مطالبات در حوزه حقوق دولتی داشتیم. 

وی تصریح کرد: همکاران ما در حوزه بازرسی شبانه روز و مجاهدانه فعالیت دارند، در این 110 روز سه هزار و 110 پرونده داشتیم که منجر به کشف  بالغ بر 405 میلیارد بوده است. یکی از اتفاقاتی که برای اولین بار رخ داد؛این بود که سه هزار و 350 بازرسی در یک روز را شاهد بودیم. رتبه اول را در مبارزه با قاچاق کالا و قطعات خودرویی در فاز اولی که در وزارت برگزار شد کسب کردیم. رتبه اول در بازرسی از انبارها را نیز کسب کردیم. 

این مقام مسئول گفت: در حوزه بازرگانی خارجی مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشتیم؛ 4 جلسه پایش خارجی برگزار شد، مشکلات و مسائل واحدهای ما در حوزه صادرات بررسی شد، بسیاری از موارد و مسائل در دست اقدام است و برخی مرتفع شده است و انشاء الله در این حوزه‌ها یک برنامه ویژه‌ای داریم که بتوانیم شاهد رشد بیشتر در حوزه صادرات باشیم. 

شانیان گفت: در بازه 110 روز اخیر در حوزه بازرگانی داخلی در حوزه شفافیت جرائم کالا در این 110 روز 10 پله ارتقا داشتیم از رتبه 26 به 16 ارتقا یافت. در صدور پروانه شرکت‌های پخش بالغ بر 15 پله ارتقا داشتیم که اکنون جزو 5 استان برتر کشور هستیم. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه