English

توری پشت سنگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در صورتی که شما هم تمایل دارید در از توری پشت سنگ در پروژه خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید توری فایبرگلاس و استفاده آن به عنوان توری پشت سنگ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

توری پشت سنگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش خبرگزاری موج، سنگ اسلب و تایل از انواع سنگ های پر استفاده می باشند که در صنعت ساختمان سازی از آن‌ها استفاده زیادی می شود. برای افزایش مقاومت و کارایی این نوع سنگ‌ها در زمان تولید آن‌ها از توری فایبرگلاس پشت سنگ استفاده می شود.

توری فایبرگلاس پشت سنگ در دسته مش‌های FRP قرار دارد. برای ساخت این نوع توری از ترکیب الیاف شیشه و رزین استفاده می شود. این محصول مقاومت سنگ‌های تزئینی و ساختمانی را در برابر عوامل مخرب نظیر حملات قلیایی، رطوبت، حرارت زیاد و... افزایش می دهد.

در صورتی که شما هم تمایل دارید در از توری پشت سنگ در پروژه خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید توری فایبرگلاس و استفاده آن به عنوان توری پشت سنگ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

توری فایبرگلاس چیست؟

توری فایبرگلاس نوعی کامپوزیت است که برای بافت آن از الیاف شیشه استفاده می شود. از این نوع توری برای طراحی سازه‌های مختلف و تولید سنگ‌های تزئینی استفاده می شود. توری‌های فایبرگلاس در ابعاد چشمه و وزن متفاوتی به فروش میرسد و هر یک از مدل‌های آن باعث افزایش مقاومت و استحکام سنگ‌های ساختمان می شوند.

توری فایبرگلاس پشت سنگ ( اسلب و تایل ) چیست؟

در واقع منظور از توری فایبرگلاس پشت سنگ اسلب و تایل، مشی می باشد که از آن برای افزایش مقاومت سنگ استفاده می شود. توری پشت سنگ را باید در ابعاد مورد نظر برش بزنید سپس می توانید به راحتی آن را به قسمت پشت سنگ بچسبانید. توری فایبرگلاس پشت سنگ، اتصال سنگ به ملات پشت را تضمین می‌کند. بدین ترتیب اسلب و تایل به کار گرفته شده در ساختمان در دراز مدت، در جای خود پایدار باقی می‌ماند.

توری 1

مزایای استفاده از توری فایبرگلاس پشت سنگ کدام است؟

انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ به دلیل ویژگی‌های زیادی که دارند امروزه به محصولات کاربردی تبدیل شده اند. از مهم ترین مزایای استفاده از توری‌های فایبرگلاس پشت سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این نوع توری باعث افزایش مقاومت کششی سنگ می شود.
  2. سنگ‌هایی که با مش فایبرگلاس فرآوری شده اند دارای مقاومت بیشتری در برابر فشارهای دائم و مستقیم هستند.
  3. وجود توری در قسمت پشت سنگ مانع از تماس سنگ با مواد تهاجمی نظیر اسیدها و بازها می شود.
  4. توری پشت سنگ باعث افزایش مقاومت حرارتی سنگ می شود.
  5. این نوع توری احتمال ترک برداشتن یا شکسته شدن سنگ را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.
  6. توری‌های فایبرگلاس پشت سنگ باعث می شوند تا بتوان به راحتی سنگ را روی ملات های مختلف نظیر سیمان و... نصب کرد.
  7. سنگ‌هایی که به کمک توری فایبرگلاس پشت سنگ فرآوری شده‌اند باعث می شوند سنگ قابلیت چسبندگی بیشتری داشته باشد.

کدام توری فایبرگلاس مناسب پشت سنگ ( اسلب و تایل ) است؟

قبل از هر چیز بهتر است با سنگ اسلب و سنگ تایل آشنا شوید. سنگ‌های اسلب و تایل دارای زیبایی ظاهری و مقاومت خوبی هستند. این نوع سنگ‌ها امروزه در صنایع ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند.

توری فایبرگلاس پشت سنگ در انواع مختلف تولید می شوند. سنگ‌های تایل دارای اندازه های 80 و 60 سانت هستند بنابراین برای این نوع سنگ‌ها از توری با اندازه 60 و 80 سانت استفاده می شود. گرماژ این نوع توری برابر با 65 گرم است و ابعاد چشمه آن ها نیز 3*3 میلیمتر می باشد. در نتیجه می توان گفت از توری‌های زیر برای فرآوری سنگ تایل استفاده می شود:

  1. توری‌ها با ابعاد 3*3 میلیمتر و وزن 65 گرمی ( این نوع توری فایبرگلاس پشت سنگ دارای عرض 60 سانتی متر است.)
  2. توری‌ها با ابعاد 3*3 میلیمتر و وزن 65 گرمی (این نوع توری پشت سنگ دارای اندازه 80 سانتی متر است.)

برای سنگ‌های اسلب نیز می توانید از توری فایبرگلاس پشت سنگ با مشخصات زیر استفاده کنید:

  1. توری با ابعاد 3*3 میلیمتر

این نوع توری‌ها در عرض های مختلف 100، 120، 140، 150، 160، 170، 180، 190 و 200 سانتی متر تولید می شوند. وزن این نوع توری ها حدود 65 گرم است.

  1. توری با ابعاد 7*9 میلیمتر

این نوع توری در عرض های مختلف 140، 150، 160، 170، 180، 190 و 200 سانتی متر تولید می شود و وزن آن برابر با 75 گرم است.

  1. توری با ابعاد 4*4 میلیمتر

این نوع توری در عرض های مختلف 120، 140، 150، 160، 170، 180، 190 و 200 تولید می شود.

  1. توری با ابعاد 2*1 میلیمتر

این نوع توری پشت سنگ در ابعاد 100 و 120 سانتی متر تولید می شود و گرماژ ( وزن ) آن برابر با 75 گرم است.

توری 3

قیمت توری فایبرگلاس پشت سنگ ( اسلب و تایل ) در بازار چقدر است؟

قیمت توری پشت سنگ با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که از مهم ترین آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گرم یا گرماژ تولید توری ( هر چقدر گرماژ توری فایبرگلاس پشت سنگ بیشتر باشد بدون تردید قیمت توری نیز بیشتر خواهد بود.)
  2. نوع مواد اولیه مورد استفاده در طراحی توری
  3.  خرید بدون واسطه یا با واسطه
  4. کیفیت طراحی توری و...

مهم ترین کاربرد توری فایبرگلاس در پروژه‌های عمرانی کدام است؟

تا این مرحله با توری فایبرگلاس پشت سنگ آشنا شدید. توری فایبرگلاس از انواع محصولاتی است که استفاده از آن دارای مزایای زیادی است به همین دلیل امروزه در اغلب پروژه‌های عمرانی از این محصول استفاده می شود. علاوه بر استحام سنگ‌ها با توری فایبرگلاس پشت سنگ، از مهم ترین کاربرد توری‌های فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مش و توری فایبرگلاس عایق کاری و آب بندی استخر و مخزن

در واقع آب بندی به عملیات عمرانی گفته می شود که موجب پیشگیری از نفوذ رطوبت و آب به لایه‌های عمیق سطوح بتنی می شود. برای انجام آب بندی و عایق کاری سازه‌های مختلف آبی از روش های متنوعی استفاده می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها عایق کاری استخر و سایر سازه‌های آبی به کمک توری فایبرگلاس آب بندی و عایق کاری است.

  1. ترمیم ترک با توری فایبرگلاس ترک گیر

امروزه از توری فایبرگلاس ترک گیر در صنعت ساختمان سازی استفاده زیادی می شود زیرا اجراء و نصب این متریال به راحتی امکان پذیر است. هزینه ترمیم ترک به کمک این نوع توری‌ها مقرون به صرفه است.

برای ترمیم ترک دیوار یا سقف به کمک توری فایبرگلاس ترک گیر می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا ترک را مورد بررسی قرار دهید و نوع آن را تشخیص دهید. لبه‌های ترک را به کمک شی مناسبی خراش دهید و سعی کنید تا ترک را بیشتر باز کنید.
  • پلاستر زیرین را روی سطح ترک اعمال کنید.
  • توری فایبرگلاس ترک گیر را روی سطح پلاستر بچسبانید.
  • پلاستر رویی را در این مرحله می توانید روی سطح توری اعمال نمایید. پلاستر را باید به کمک کاردک روی سطح توری صاف کنید. بعد از اینکه محل ترمیم ترک به صورت کامل خشک شد می توانید سمباده ای نرم را روی آن بکشید تا محل ترمیم به صورت کامل یکدست و صاف شود.
  1. توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری

توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری از انواع محصولات نوین است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده زیادی می شود. جنس این نوع توری از فایبرگلاس است و از آن برای تثبیت سیمان یا گچ استفاده می شود. ساختار توری فایبرگلاس گچگاری و سیمانکاری به صورت مشبک می باشد و برای تولید این محصول از رشته‌هایی با جنس فایبرگلاس استفاده می شود.

  1. مهار دیوار با توری فایبرگلاس

برای مهار و پایدارسازی دیوار در مقابل زلزله، ترک خوردگی و... از وال پست مش استفاده می شود. در واقع وال مش جزو محصولات جدید است که به دلیل مزایایی که دارد جایگزین وال پست فلزی شده است.

مهار دیوار با توری فایبرگلاس ( وال پست مش نوین ) بعد از وقوع زلزله کرمانشاه در کشور ایران انجام می شود. وال مش باعث افزایش مقاومت دیوار ساختمان می شود به همین دلیل استفاده از آن امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

استعلام قیمت و فروش عمده توری های فایبرگلاس پشت سنگ ( اسلب و تایل )

با خرید توری فایبرگلاس پشت سنگ از شرکت‌ها معتبر بدون تردید می توانید توری با کیفیت بالایی را تهیه کنید. امروزه شرکت های زیادی در زمینه فروش و پخش عمده توری فایبرگلاس در حال فعالیت هستند که یک از آن ها می توان به شرکت مقاوم سازی تکنوپل اشاره کرد.

در شرکت تکنوپل انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ اسلب و تایل با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رسند. پیمانکاران و مجریان ساختمانی می توانند جهت استعلام قیمت توری فایبرگلاس پشت سنگ با ابعاد چشمه و وزن متفاوت به وبسایت شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل به آدرس www.technopol.ir مراجعه و یا تماس با شماره تلفن 86046232-021 با کارشناسان فروش شرکت مقلوم سازی تکنوپل در تماس باشند.

توری فایبرگلاس پشت سنگ و سخن پایانی

توری فایبرگلاس پشت سنگ با توجه به مزایا و کاربردهایی که دارد امروزه به یکی از پرفروش ترین متریال ها تبدیل شده است. در زمان خرید این محصول کاربردی به کیفیت طراحی آن توجه داشته باشید. هر چقدر کیفیت طراحی توری بیشتر باشد بدون تردید توری دارای مقاومت بیشتری خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه