English

امیرحسین مدنی:

توانمندسازی، احیا و افزایش تولید ۲ هزار واحد تولیدی، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها

مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد: در سال جدید سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و ۲۴۰ بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار داده که احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت است.

توانمندسازی، احیا و افزایش تولید ۲ هزار واحد تولیدی، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تا پایان سال ۹۹ در ۷۴۲ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ سرمایه‌گذاری کرده است که این تعداد با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب به حدود ۲ هزار واحد تولیدی خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت، در بخش سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی تصریح کرد: با این میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌های راکد مردمی احیا و به این ترتیب بیش از ۱۰ هزار نفر به شکل مستقیم و ۴۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد و این بنیاد در چهار مدل تسهیلات‌محور، مشارکت‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت، ۱۳۰ واحد تولیدی به ارزش حدوداً ۱۰ هزار میلیارد ریال به چرخه تولید کشور وارد و ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه مردمی و کارآفرینان احیا و بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

مدنی گفت: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است. ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سود دهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

مدنی در ارتباط با شتغال زایی در این طرح افتتاح شده بیان کرد: ورود بنیاد برکت و مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در شرکت عطار الکتریک، علاوه بر بازگشت سرمایه‌های راکد مانده، باعث ایجاد ۵۱۰ فرصت شغلی برای اهالی شهرستان فیروزه شده است که بخشی از این مشاغل از جمله مونتاژکاری و بسته‌بندی برای ساکنان روستا‌های اطراف شهرستان فیروزه ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: فعالیت‌های این شرکت فعال در زمینه صنایع برق و الکترونیکی در سال ۹۳ به دلیل مشکلات کاملا متوقف شده بود که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، از سال ۹۵ احیا شده و به چرخه تولید بازگشته و حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این شرکت بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال است.

وی در بخش دیگری از این بازدید گفت: شرکت عطار الکتریک در حال حاضر به شکل روزانه ۵ هزار قطعه برقی و الکترونیکی شامل کلید و پریز را تولید و به بازار عرضه می‌کند و ۷۵ درصد محصولات این شرکت به کشور‌هایی از جمله افغانستان و تاجیکستان صادر می‌شود و تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ارزآوری را به دنبال داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه