سرخط خبرها
  • لیگ یک: مس شهربابک دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر
  • استقلال ایران در تصویربرداری فضایی با پرتاب سری ماهواره‌های راداری راد
  • اجرای طرح بزرگ مدیریت مصرف برق در جنوب کشور
  • اعزام ۱۹ فرنگی‌کار به جام بین ‌المللی ایروان
  • خرید طلای دولتی رکورد زد
  • راه‌یابی ۶ سانداکار ایران به نیمه‌نهایی رقابت‌های کشورهای سازمان همکاری شانگهای
  • سخنگوی دولت خبر داد: تخصیص دو میلیارد دلار ارز در گام نخست به واردات بخش صنعت
  • وزیر فرهنگ: زنده‌یاد سیمین‌دخت وحیدی شعر را میدان پاسداشت هویت و ایران می‌دانست
  • افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی تکذیب شد
  • وزیر ارتباطات: پایداری برق سایت‌های ارتباطی باید تضمین شود
  • آماده‌باش هلال‌احمر در پی احتمال وقوع سیلاب و بارش‌های شدید در ۹ استان
  • آزمون و مصاحبه از فرایند صدور مجوز مشاور املاک و نمایشگاه خودرو حذف شد
  • تمرین آسمانخراش‌های ایرانی در اردن
  • عراقچی به عراق سفر می کند
  • چند دکل مخابراتی در سیرک و قشم مورد اصابت دشمن قرار گرفت
  • فریب دود ملایم سیگار الکترونیکی را نخورید
  • سازمان سینمایی: در صورت صعود، بازی ایران با سوییس در سینماها پخش می‌شود
  • پایان مهلت ثبت معافیت چند فرزندی تا ۳۱ شهریور
  • گزارش رسانه تلگراف: حمله به بانک‌های ایرانی کار گروه هکری گنجشک درنده است
  • مذاکره با آمریکا در آستانه تعلیق

تعرفه‌های ترامپ، خودروسازان اروپا شوکه کرد

دولت آمریکا با نادیده گرفتن توافق ماه اوت، در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به تعرفه ۲۵ درصدی واردات خودرو از اتحادیه اروپا با استناد به مسائل امنیتی است.

ترامپ
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از الجزیره، دولت ایالات متحده در صدد است تعرفه ۲۵ درصدی را بر بخش خودروی اتحادیه اروپا اعمال کند؛ اقدامی که عملاً توافق به‌دست‌آمده در ماه اوت میان واشنگتن و این بلوک تجاری را ملغی خواهد کرد.

جیمیسون گریر، نماینده تجاری آمریکا، در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» تأیید کرد که کاخ سفید در حال پیشبرد این تصمیم است. این در حالی است که پیش‌تر در سال جاری، دیوان عالی آمریکا طی حکمی اعلام کرد رئیس‌جمهور نمی‌تواند تعرفه‌های جهانی را از طریق «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی» اعمال کند. با این حال، دونالد ترامپ با دور زدن این محدودیت و استناد به «بخش ۲۳۲» با موضوع مخاطرات امنیت ملی، به دنبال بازگرداندن تعرفه‌های سنگین بر واردات خودرو است.

در ماه اوت، دو طرف توافق کرده بودند که این تعرفه‌ها به ۱۵ درصد کاهش یابد، اما ترامپ اکنون مدعی است که اتحادیه اروپا به تعهدات خود پایبند نبوده است؛ ادعایی که از سوی مقامات اروپایی به شدت رد شده است. ترامپ همچنین کشورهای اروپایی را متهم کرده که به دلیل خودداری از اعزام نیرو برای همکاری با نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز، توافق را نقض کرده‌اند.

تحلیلگران معتقدند این تهدیدهای تعرفه‌ای بیشترین آسیب را به خودروسازان بزرگ آلمانی از جمله بی‌ام‌و، مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن وارد خواهد کرد. این تحولات هم‌زمان با تصمیم کاخ سفید برای خروج ۵ هزار نیروی نظامی از خاک آلمان صورت می‌گیرد؛ تصمیمی که پس از اظهارات فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان، مبنی بر «تحقیر شدن آمریکا در مذاکرات با ایران» اتخاذ شد.

بر اساس داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا، تجارت خودرو ۸ درصد از کل مبادلات میان اتحادیه اروپا و آمریکا را تشکیل می‌دهد و ایالات متحده با جذب ۲۹ درصد از ارزش کل صادرات خودروهای اروپایی، حیاتی‌ترین بازار برای این صنعت محسوب می‌شود. کارشناسان تأکید می‌کنند که این تعرفه‌ها عمدتاً خودروهای لوکس را هدف قرار می‌دهند که به صورت کامل صادر می‌شوند، در حالی که خودروهای میان‌رده به دلیل مزایای توافق تجاری میان آمریکا، مکزیک و کانادا، عمدتاً در خاک آمریکا تولید می‌شوند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه