سرخط خبرها
  • عراقچی: از زمین فوتبال تا میز مذاکره هدف دفاع از عزت و افتخار مردمان عزیزمان است
  • تیم ملی فوتبال یران بالاتر از عربستان در آسیا قرارگرفت
  • برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد
  • وزیر خارجه بریتانیا خواستار کناره‌گیری استارمر از قدرت شد
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد

کاسیس پس از دیدار با عراقچی:

روابط سوئیس و ایران در خدمت دیپلماسی است

ایگناتزیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس در پیامی با اشاره به دیدار امروز خود با سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران پیش از مذاکرات چهارجانبه تهران-واشنگتن با مشارکت کشورهای میانجی پاکستان و قطر گفت که روابط برن و تهران در خدمت دیپلماسی و در راستای صلح و امنیت در غرب آسیا باقی می‌ماند.

ایران و سوئیس
به گزارش خبرگزاری موج

، ایگناتزیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس که کشورش در حومه زوریخ میزبان مذاکرات چهارجانبه ایران و آمریکا با مشارکت کشورهای میانجی پاکستان و قطر درباره اجرای تعهدات یادداشت تفاهم تهران-واشنگتن است، با اشاره به دیدار خود با سیدعباس عراقچی، همتای ایرانی خود و خوش‌آمدگویی به او نوشت: ما در نشست دریاچه لوزرن چارچوبی برای بحث و گفت‌وگو فراهم می‌کنیم.

کاسیس افزود: در شرایط پرچالش، رابطه مبتنی بر اعتماد میان سوئیس و ایران که در ماموریت دولت حافظ منافع ما بازتاب یافته است، همچنان در خدمت دیپلماسی و در راستای صلح و امنیت خاورمیانه باقی می‌ماند.

سوئیس سابقه طولانی در برگزاری و میزبانی مذاکرات هسته‌ای ایران را به ویژه در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ داشته است. با وجود اینکه پاکستان میانجی اصلی مذاکرات میان ایران و آمریکاست اما با تفاهم طرفین قرار شده است این دور از مذاکرات که بعد از امضای تفاهم خاتمه جنگ توسط روسای جمهور دو کشور انجام می‌شود، در حومه شهر زوریخ در هتل بورگن‌اشتوک برگزار شود.

دیدار وزرای امور خارجه سوئیس و ایران پیش از آغاز رسمی مذاکرات چهارجانبه بورگن اشتوک انجام شده است که با حضور مقامات دو کشور قطر و پاکستان به عنوان میانجیگران این مذاکرات بعدازظهر روز یکشنبه در سوئیس برگزار می‌شود.

رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران در این مذاکرات محمدباقر قالیباف خواهد بود و ریاست هیات مذاکره‌کننده آمریکا بر عهده جی دی ونس است. همچنین فرمانده ارتش پاکستان و شهباز شریف و هیاتی از کشور قطر در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

روز گذشته اسماعیل بقائی، سخنگوی تیم مذاکره‌کننده ایران اعلام کرد، این سفر در راستای اجرای پیگیری تعهدات آمریکا در قالب یادداشت تفاهم اسلام‌آباد در ارتباط با تحقق آتش‌بس در لبنان و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور انجام می‌شود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه