سرخط خبرها
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم

وزیر خارجه آمریکا فردا راهی خاورمیانه می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ از فردا (سه شنبه) برای نخستین بار پس از امضای تفاهم‌نامه با ایران راهی خاورمیانه می‌شود.

روبیو
به گزارش خبرگزاری موج

، «تامی پیگوت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که روبیو از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه به امارات متحده عربی، کویت و بحرین سفر خواهد کرد.

این نخستین سفر یک مقام کابینه آمریکا به منطقه از زمان امضای تفاهم‌نامه میان آمریکا و ایران و در بحبوحه مذاکرات صلح است.

پیگوت گفت که روبیو در جریان این سفر «درباره مجموعه‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای از جمله تفاهم‌نامه با ایران، تلاش‌ها برای تضمین عبور و مرور کامل، آزاد و امن از تنگه هرمز و اهمیت صلح و ثبات در منطقه» گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: روبیو در بحرین با شورای همکاری خلیج فارس (GCC) دیدار خواهد کرد تا «درباره اولویت‌های مشترک در سراسر منطقه» گفت‌وگو کنند.

شبکه سی ان ان درباره این دیدار گفت که انتظار می‌رود شورای همکاری خلیج فارس نقش مهمی در اجرای بخش‌هایی از این تفاهم‌نامه به‌ویژه در ارتباط با تنگه هرمز ایفا کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک منبع منطقه‌ای مدعی شد که دولت آمریکا امیدوار است این نهاد چندجانبه هدایت تلاش‌ها برای رسیدگی به موضوع به موضوعات مرتبط منطقه ای با ایران را بر عهده بگیرد.

توافق ایران و آمریکا پس از میانجی‌گری پاکستان، قطر و شماری دیگر از کشورهای منطقه حاصل شد و یادداشت تفاهم مربوط به آن روز پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ به‌صورت الکترونیکی به امضای مسعود پزشکیان و دونالد ترامپ روسای جمهوری دو کشور رسید.

این سند چارچوب پایان عملیات نظامی، اجرای تعهدات متقابل و آغاز یک دوره ۶۰ روزه برای مذاکرات فنی و دستیابی به توافق جامع را تعیین کرده است.

در پی مذاکرات چهارجانبه آمریکا، ایران، قطر و پاکستان، دولت سوئیس با استقبال از پیشرفت‌های حاصل‌شده در گفت‌وگوهای ایران و ایالات متحده در بورگن‌اشتوک اعلام کرد که بر اساس توافق طرف‌ها، مذاکرات فنی به‌طور فوری آغاز می‌شود و نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز تدوین شده است.

دولت‌های پاکستان و قطر نیز بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که طرف‌ها «بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافقی نهایی ظرف ۶۰ روز به توافق رسیده‌اند؛ اقدامی که زمینه را برای آغاز فوری گفت‌وگوهای فنی جدید فراهم می‌سازد.»

در همین حال، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال از روند مذاکرات اعلام کرد گفت‌وگوها با «پیشرفت‌های قابل توجه» همراه بوده و در مسیر تامین دیدگاه‌ها و مطالبات ایران پیش می‌رود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه