ایلام یکپارچه در خیمه حسین(ع)
میدان آیینی ۲۲ بهمن بار دیگر جلوهای از عشق و ارادت مردم ایلام به مکتب عاشورا را به نمایش گذاشت.
، میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام در روز عاشورای حسینی صحنه اجتماع باشکوه و حماسی هیأتهای عزاداری بود؛ جایی که هزاران عزادار حسینی با شعار «در خیمه حسینیم، خونخواه و جانفداییم» در سوگ سید و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.
از نخستین ساعات صبح عاشورا، دستههای عزاداری از نقاط مختلف شهر به سمت میدان ۲۲ بهمن حرکت کردند و با سینهزنی، زنجیرزنی و مرثیهسرایی، فضای شهر را آکنده از شور و شعور حسینی کردند.
حضور گسترده اقشار مختلف مردم، جلوهای کمنظیر از وحدت و دلدادگی به فرهنگ عاشورا را رقم زد.
هیأتهای مذهبی با نظم و شکوه خاصی در این اجتماع بزرگ حضور یافتند و عزاداران با سردادن شعارهای حماسی و مذهبی، بر پایبندی خود به آرمانهای نهضت امام حسین(ع) تأکید کردند.
پرچمهای سیاه و سرخ حسینی و نوای یا حسین(ع) فضای میدان را به خیمهای از عشق و وفاداری تبدیل کرده بود.
اجتماع عاشورایی هیأتهای عزاداری شهر ایلام بار دیگر نشان داد که فرهنگ ایثار، مقاومت و آزادگی عاشورا در میان مردم این دیار زنده و پویاست؛ فرهنگی که هر سال در روز عاشورا با شکوهی بیشتر در میدان ۲۲ بهمن تجلی مییابد.
ارسال نظر