English

مشمولان غیرغایب و افراد نظام وظیفه می‌توانند تا پایان محرم و صفر به زیارت عتبات بروند

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا عنوان کرد: مشمولان غیر غایب می توانند با ثبت نام خود در سامانه تعیین شده و دریافت تاییدیه به زیارت بروند، تاکید می شود افراد پیش از مراجعه به مرزها ثبت نام را انجام دهند.

مشمولان غیرغایب و افراد نظام وظیفه می‌توانند تا پایان محرم و صفر به زیارت عتبات بروند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: موضوع امنیت زیر بنای هرگونه فعالیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و کسب و کار در کشور است.

وی افزود: نیروهای مسلح رسالت مهم تامین امنیت چه در داخل کشور، چه مرزها و چه خارج کشور دارند.

 رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: سربازان در کنار نیروهای کادر فراجا جهت دفاع از استقلال تمامیت ارضی و بنیه دفاعی کشور نقش مهمی ایفا می کند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری خدمت وظیفه عمومی مقدس است که در جنگ و صلح برای کشور ما اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی گفت: این خدمت در صف اول نیازهای کشور قرار دارد، تقویت بنیه دفاعی کشور و همینطور تقویت امنیت ، نظم و امنیت در حوزه انتظامی و ترافیکی سربازان ما نقش نمایی می کنند.

وی افزود: با اقدامات خوبی که سازمان وظیفه عمومی فراجا بسیاری از مشکلات در رفت و آمد و تردد به شدت کاهش پیدا کرده است

سردار مهری خاطرنشان کرد: مشمولان غیر غایب و افراد نظام وظیفه می توانند از ابتدای محرم تا پایان صفر به قصد زیارت عتبات از کشور خارج و به زیارت بروند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا عنوان کرد: مشمولان غیر غایب می توانند با ثبت نام خود در سامانه تعیین شده و دریافت تاییدیه به زیارت بروند، تاکید می شود افراد پیش از مراجعه به مرزها ثبت نام را انجام دهند.

وی تصریح کرد: سال های گذشته اغلب افرادی که درخواست داشتند که حدود ۱۲۰ هزار طلبه دانش آموز و دانشجو سالانه در ایام اربعین به عراق رفتند.

وی  گفت: دانشجویان، طلاب، مشمولان دارای برگه اعزام و یا افرادی که در مهلت قانونی قرار دارند می‌توانند بدون سپردن وثیقه از اول ماه محرم ۱۷ تیرماه تا پایان ماه صفر ۱۴ شهریور ماه از کشور به قصد زیارت عتبات و راهپیمایی اربعین استفاده کنند به صورت سامانه‌ای و هوشمند می‌توانند ثبت درخواست خروج از مرزهای هوایی، زمینی از طریق سامانه سخا با پلیس من یا سایت وظیفه عمومی ثبت کنند.

سردار مهری  با اشاره به اینکه تا کنون افرادی که ثبت نام داشتند توانستند از این تسهیلات استفاده کنند، تصریح کرد: متولدین ۱۳۸۵ نیاز به ثبت درخواست ندارد و می‌توانند مستقیم به سامانه پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست گذرنامه و از کشور خارج شوند.

سردار مهری خاطرنشان کرد:  افرادی که وارد سامانه می‌شوند و جواب مثبت برای خروج دریافت نمی کنند افرادی هستند که سال گذشته ثبت درخواست کردند ولی هنگام‌بازگشت ورودشان به کشور ثبت نشده این‌ها باید به نظام وظیفه استان خودشان مراجعه و این ثبت را درست کنند.

رئیس نظام وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولین غایب فقط با تعیین و مشخص کردن علت غیبت می‌توانند از کشور خارج شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه