رهبر ارکستر دیالوگ در گفتوگو با خبرگزاری موج:
فعالیت هنری پر رنگ و یا کمرنگ بانوان ربطی به دولت ها ندارد + فیلم
رهبر ارکستر دیالوگ گفت: فعالیت هنری پر رنگ و یا کمرنگ بانوان ربطی به دولت ها ندارد، زمانی که هنر از درون بجوشد تداوم کار نیز انجام می شود.

پانیذ فریوسفی رهبر ارکستر «دیالوگ» در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج در خصوص اولین اجرای خود، اظهار داشت: اجرای بسیار با تمرکز و با لذتی بود و بچهها با تمرکز صد در صد روی صحنه آماده شده بودند.
وی افزود: مردم نیز خیلی خیلی خوب گوش دادند با اینکه موسیقی کلاسیک بود واقعا صدای نفس مردم را در سالن شنیده میشد و لحظات بسیار عالی بود.
رهبر ارکستر دیالوگ در خصوص فعالیت زنان هنرمند در کشور، بیان کرد: من خیلی فکر نمیکنم که هنر به زن و مرد بودن ارتباطی داشته باشد، خیلی جنسیت ربطی به هنر ندارد و از نظر من فکر میکنم با نظام و پشت کار و برنامهریزی محقق می شود.
فریوسفی خاطرنشان کرد: درست است که با حمایت صحیح از طرف مسئولین میشود اتفاق بهتری رقم بخورد، اما خانمها همواره در حوزه های مختلف کشور فعال بوده و هستند.
وی تصریح کرد: به نظر من هنر وقتی که از درون میجوشد خیلی ربطی به دولت و شرایط ندارد.
رهبر ارکستر دیالوگ بیان کرد: البته که محدودیت و سخت گیری ها میتواند کارها را برای اجرای کنسرت و روی صحنه رفتن سخت تر کند اما در نهایت همه چیز به خودمان بستگی دارد.
پانیذ فریوسفی در این کنسرت ۵۲ نوازنده را با ترکیبی از سازهای زهی – آرشهای رهبری کرد و فعالیت ارکستر دیالوگ را رقم زد.
اجرای اپوس ۳ از قطعه «کنسرتو شماره ۲ برای ویولن و ارکستر زهی» اثر آنتونیو ویوالدی آغازگر این کنسرت بود. پس از آن اپوس ۱۴ از همین قطعه با همراهی روژان فلاح بردبار به عنوان سولیست ویلنسل اجرا شد.
با اجرای قطعه «آداجیو» از ساختههای آلساندرو مارچلو، ارکستر به استراحتی کوتاه رفت.
بخش دوم کنسرت به اجرای «سوییت سنت پال در دوماژور» اثر گوستاو هولست، «ایمپرومپتو برای ارکستر زهی» اثر ژان سیبلیوس، «رقصهای محلی» از ساختههای بلا بارتوک، «پولکا پیتزیکاتو» و «دانوب آبی» اثر یوهان اشتراوس دوم اختصاص داشت.
کنسرت ارکستر دیالوگ با اجرای «گالوپ برای ارکستر زهی» از فیلم گادفلای و از ساختههای دیمیتری شوستاکوویچ و در میان تشویق مخاطبان به پایان رسید.
بهراد علی قورچی (کنسرت مایستر)، مونا نقاش زاده، بهار وجهی، دنیا مرادى، سارا موسوى، مهشید عمارلو، سپهر بهبهانى، على کایدى، علیرضا موثقى امینی، فریماه محروقی (ویولن یک)، رائین نورانى، ایلیا فریوسفى، سجاد صالح آبادی، فرناز زندیه (نوازندگان ویولن میهمان)، مهرسا امجدی، زهرا هوشمندپناه، تینا سلطانى، حسین نعمتى، عسل کاکاوند، نسیم علمیزاده، مریم براتى، مهشاد زواره، بهاره غلامى، رعنا اصغری (ویولن دو)، مهوش عسگری، النا فریوسفی (نوازندگان ویولن میهمان)، رها پنج تن پناه (ویولا)، پدرام فریوسفی، طناز اسدالهی، مهدی منادی، احمد مقدسیزاده، پیمان ابوالحسنی، فرگل ساکت، رادمهر فلاح، آرین سلماسی، جاوید پناهی، بهنام آیتی (نوازندگان ویولاى میهمان)، آریا قریشی، جهان عیدانی، الهام یاری، پریا زندی (ویولنسل)، نگار نوراد، یاسمن کوزه گر، هلیا پور کریمى، روژان فلاح بردبار، هستى علیزاده (نوازندگان ویلنسل میهمان)، آریا ماجدی، امیرعباس حسینی (کنترباس)، هادی اسماعیلی، آوا پویا کاشانی (نوازندگان کنترباس میهمان)، بهنام ابوالقاسم (نوازنده میهمان هارپسیکورد) و پریا زندی (گلوکنشپیل) نوازندگان ارکستر دیالگ را در این کنسرت تشکیل میدادند.
این ارکستر با همکارى موسسه فرهنگى-هنرى دیالوگ و مدیریت هنرى و رهبرى پانیذ فریوسفى تشکیل شده است.
"طرزِ تازه" عنوان طرحی است که در آن بنیاد فرهنگی هنری رودکی از ایدههای گروههای موسیقی در سبکهای مختلف از جمله ردیف_دستگاهی، موسیقی نواحی و کلاسیک غربی حمایتهای ویژهای بعمل میآورد.پیش از این نیز کنسرت «تریو + یک» در تالار وحدت، کنسرت «ننشیند خموش» با اجرای گروه همنوازان وداد در تالار رودکی و نیز کنسرت «چهارگان» در تالار رودکی، «نغمههای ناگهان» با اجرای حسین علیشاپور و مازیار شاهی در تالار وحدت و «آنسامبل نیواک» در تالار رودکی در قالب این طرح برگزار و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.
ارسال نظر