English

شهردار تبریز:

برنامه‌های اجرایی "قرارگاه اقدام" اعلام می‌شود

شهردار تبریز از تدوین برنامه‌های اجرایی قرارگاه اقدام و انتشار آن جهت مطالعه شهروندان و صاحب‌نظران و ارائه نظرات اصلاحی توسط آنها خبر داد.

برنامه‌های اجرایی "قرارگاه اقدام" اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عباس رنجبر اظهار داشت: لایحه ایجاد قرارگاه اقدام با شرایط و ضوابط ویژه و در راستای بهسازی مسکن‌های ناکارآمد شهری به شورای شهر ارائه شده است که در صورت تصویب شورا و مراجع ذیربط اجرایی می‌شود.

وی افزود: شهرداری تبریز به این کار بسنده نکرده و این طرح را با مشارکت مردم پیش خواهد برد و از همه گروه‌ها و صاحب نظران خواهشمندیم با مطالعه این طرح که بزودی انتشار می‌یابد، نقطه نظرات اصلاحی خود را ارائه کنند.

شهردار تبریز تصریح کرد: در بحث بودجه‌بندی و اجرای طرح‌های عمرانی نیز ما پیش‌بینی لازم برای مناطقی که دارای بافت حاشیه و ناکارآمد هستند، انجام دادیم که آنها نیز در بودجه خود اقدامات لازم برای بهسازی و توسعه این مناطق را در نظر گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع ما مناطق برخوردار را در راستای توسعه و تغییر محیط زندگی این بافت‌ها و بهسازی محل به عنوان معین مناطق کم‌برخوردار تعیین کردیم.

رنجبر تأکید کرد: شهرداری تبریز با جدیت دو موضوع قرارگاه اقدام و پیش‌بینی ردیف بودجه خاص را دنبال کرده و اگر مشارکت مردمی نیز همراه ما باشد، این کار همه ساله ادامه خواهد یافت تا شاهد توسعه متوازن در حاشیه شهر و دیگر مناطق باشیم.

گفتنی است، قرارگاه اقدام به رصد، پایش و ارزیابی آخرین وضعیت بافت‌های ناکارآمد از حیث شهرسازی، عمران، خدمات شهری، بررسی و ارزیابی برنامه‌ها، اقدامات و تدابیر جاری شهرداری تبریز مرتبط با بافت‌های ناکارآمد، طراحی و هدایت برنامه‌های ویژه برای اقدامات عملیاتی در بافت‌های ناکارآمد با زمان‌بندی مشخص، ارتباط با سطوح ملی تصمیم‌گیری و تلاش برای جذب اعتبارات ملی از طریق دولت و مجلس و همچنین ضوابط نوسازی و احداث ساختمان در بافت‌های ناکارآمد شهری خواهد پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه