English

شهردار مراغه:

انتقادها در مورد وضعیت شهری باید سازنده و براساس واقعیت ها باشد

شهردار مراغه با بیان اینکه رسانه ها باید نگاه واقع بینانه ای نسبت به مشکلات شهری داشته باشند گفت: انتقادها در مورد وضعیت شهری باید سازنده و براساس واقعیت ها باشد.

انتقادها در مورد وضعیت شهری باید سازنده و براساس واقعیت ها باشد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد مقتومی در نشست کمیته های برگزار کننده روز مراغه اظهار داشت: برای برگزاری مناسب این رویداد فرهنگی می توان، ۲ روز از این رویداد را در مناطق دامنه ای سهند از جمله روستاهای کرده ده و یای‌شهری به عنوان جاذبه های گردشگری برگزار کرد.

وی ادامه داد: برگزاری این رویداد می تواند زمینه ساز معرفی و شناساندن ظرفیت های این شهرستان برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

شهردار مراغه اضافه کرد: با وجود اینکه برخی زیرساخت های این شهرستان مناسب نیست اما این عدم برخورداری از زیرساخت های راه و حمل و نقل کم و بیش در سایر شهرها نیز وجود دارد.

وی گفت: قیمت بالای قیر که به ۱۳ میلیون تومان به ازای هر تن می رسد، هزینه های بالای آسفالت ریزی را به شهرداری برای مناسب سازی معابر عمومی تحمیل می کند.

وی افزود: برای آسفالت تمامی معابر عمومی شهر مراغه نیاز به ۲ میلیون متر مربع آسفالت ریزی و حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به محدودیت های درآمدی و بودجه ای، تامین آن از عهده شهرداری خارج است.

وی ادامه داد: برای روکش آسفالت کمربندی های این شهر از میدان بسیج تا مجلس نیز به ۴۰۰ هزار متر مربع و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به بودجه تامینی شهرداری برای سال جاری، مبلغ بسیار بالایی است.

وی اضافه کرد: با این وجود، همت شهرداری، برنامه ریزی برای آسفالت ریزی در ۳۵۰ هزار متر مربع از معابر عمومی شهر مراغه برای بهبود زیرساخت های شهری است.

شهردار مراغه با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار، بتن غلطکی برای معابر شهری استفاده شده است، گفت: از این نوع نوآوری در احداث خیابان ۵۵ متری نیز به عنوان زیرسازی استفاده خواهد شد که زمینه ساز استحکام و صرفه جویی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید نگاه واقع بینانه ای نسبت به مشکلات شهری داشته باشند، اضافه کرد: انتقادها در مورد وضعیت شهری باید سازنده و براساس واقعیت ها باشد.

مقتومی افزود: متاسفانه در انتخابات شخصیت های تاثیر گذار این شهرستان مورد هجمه های زیادی قرار گرفتند و این امر زمینه ساز ایجاد مانع برای سرمایه گذاری و توسعه شهرستان در سال های اخیر شده است.

شهردار مراغه از فعالان رسانه ها و سمن های این شهرستان خواست با همکاری و همدلی شهر را از وضعیت رکود فعلی به سمت و سوی توسعه و بالندگی هدایت و ارتقا دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه