English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اشعار استاد شهریار به دو زبان ترکی و فارسی در دوره‌ی معاصر بی نظیر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مولفه‌های اشعار استاد شهریار به دو زبان ترکی و فارسی در دوره‌ی معاصر بی نظیر است، زمان شناسی از دیگر ویژگی‌های استاد شهریار بود.

اشعار استاد شهریار به دو زبان ترکی و فارسی در دوره‌ی معاصر بی نظیر است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدحسین بلاغی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز ملی شعر و ادب فارسی به مناسبت سالروز درگذشت شاعر شیرین سخن محمدحسین بهجت تبریزی ملقب به استاد شهریار نام گذاری شده است و برنامه‌های متعددی در سطح کشور و استان به مناسبت این روز تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مولفه‌های اشعار استاد شهریار به دو زبان ترکی و فارسی در دوره‌ی معاصر بی نظیر است، زمان شناسی از دیگر ویژگی‌های استاد شهریار بود که با توجه به حساسیت وی به مسائل اجتماعی، سیاسی، ملی، میهنی و منطقه‌ای آن زمان و درک صحیح از این مسائل کنشگری کرده و شعر سروده و همین امر موجب اثربخشی آثار وی شده است.

وی افزود: استاد شهریار و اشعار وی آنچنان که باید در سطح دنیا و کشور، معرفی نشده است و ما به مناسب گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی سال جاری برنامه‌های متعددی در سطح کشور و استان تدارک دیده‌ایم که تعدادی از آن ها آغاز شده و تعدادی از آن ها مانند نشست تخصصی شعر و ادب فارسی با حضور اساتید پنج کشور عراق، ترکیه، گرجستان، آذربایجان و ایران در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: دستگاه‌های مختلف استان در برگزاری برنامه‌های روز ملی شعر و ادب فارس همکاری می‌کنند که این برنامه‌ها به مدت سه روز از ۲۶ الی ۲۸ شهریور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ برنامه در تبریز و ۶۱ برنامه در شهرستان‌ها تدارک دیده است، تاکید کرد: برنامه‌های مربوطه در سه بخش تولید محتوا مانند استوری موشن، کلیپ و پوستر؛ حوزه ترویجی مانند برگزاری نشست های ادبی و حوزه پژوهشی و علمی و تولید محتوای ادبی و شعر برگزار می‌شود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه