English

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

افزایش ۹ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری، فوت ۴۶۴ نفر به علت سوانح رانندگی در پزشکی قانونی استان تایید شده است. این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۹ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مهرداد ستاره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در  این مدت ۳۵۶ نفر مرد و ۱۰۸ نفر زن بودند که هر کدام نسبت به مدت مشابهسال گذشته به ترتیب ۱۲و ۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در این مدت به ترتیب با ۲۸۴ فوتی در جاده‌های برون‌شهری، ۲۸ نفر در جاده‌های روستایی، ۱۱۰ نفر در مسیرهای درون‌شهری، ۵ نفر در جاده‌های خارج از استان و ۸ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است.

ستاره گفت: همچنین در  مدت مذکور ۱۷ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۱۲ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری، تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۸ هزارو ۸۷۲ نفر بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشته است.

 وی افزود: در مرداد سال جاری، ۱۲۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشت و هزار و ۹۱۳ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه