English

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

هدایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های تقاضا محور

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: آموزش‌های فنی حرفه‌ای را بیشتر به سمت آموزش‌های تقاضا محور هدایت کرده‌ایم و متناسب با تقاضای بازار آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهیم.

هدایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های تقاضا محور

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی مشایخی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص هدف از تاسیس مرکز سنجش آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای در تبریز اظهار کرد : واحدهای صنفی، کارگران ساختمانی و اشخاصی که بنابه هر دلیلی مشمول قانون بیمه بیکاری است بایستی در این مرکز نسبت به آموزش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای اقدام کنند.

وی افزود: اکنون کلیه اصناف و بنگاه‌های اقتصادی شهر تبریز از جمله اتحادیه قنادان، تعمیر لوازم خانگی‌ و ... از ظرفیت آزمون‌گران اتحادیه در این مرکز استفاده کرده و هر فردی که بخواهد پروانه صنفی دریافت کند توسط این آزمون‌گر، در محیط واقعی کار، مصاحبه تئوری و عملی انجام می‌دهد اگر توانمندی افراد برای ما احراز شود مجوز پروانه صنفی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای تسهیل کسب و کار موظف هستیم در طول یک هفته فرایند تعیین صلاحیت حرفه‌ای را به اتمام برسانیم، خاطرنشان کرد: این اتفاق قبل از افتتاح مرکز سنجش بالغ بر ۴۰ روز طول می‌کشید و افراد باید برای کسب پروانه چند روز پشت در سازمان فنی و حرفه‌ای منتظر می‌ماندند تا نوبت آزمون برسد اما اکنون فرایند آزمون به ۴۸ساعت و فرایند صدور گواهینامه به هفت روز کاهش پیدا کرده‌است.

مشایخی با بیان اینکه رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تربیت نیروی انسانی ماهر، متعهد، متخصص و کارآمد جهت تامین نیاز بازار و بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: بخش خصوصی محوریت توسعه استان را بر عهده دارد و در ارتقای بهره‌وری و رشد هشت درصدی نقش محوری دارد که این رشد، مستلزم داشتن نیروی انسانی است که بر مرتفع شدن نیاز بازار کار کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با تجهیزات چند سال‌ گذشته نیاز اقتصاد استان را مرتفع کنیم نیروی ماهر و متخصص مد نظر پرورش داده نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه