English

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان همه اضلاع فرهنگی و هنری را یکجا دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی، آذربایجان را دارای همه اضلاع فرهنگی، هنری، ادبی و تمدنی دانست و گفت: امروزه ما همه این اضلاع را در قالب هنر انقلاب قلمداد می‌کنیم.

 آذربایجان همه اضلاع فرهنگی و هنری را یکجا دارد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مالک رحمتی در مراسم بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی و دیدار با جمعی از هنرمندان ضمن اشاره به تاریخ سراسر عزت و پرافتخار آذربایجان به جایگاه برجسته و ویژه آذربایجان شرقی در جریانات تاکید کرد و گفت: استان حداقل در ۱۰۰ سال اخیر نقش بی‌بدیلی در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس دوران سازندگی و توسعه صنعتی کشور، مدیریت صنعتی و فناوری داشته و همواره جریان‌ساز، هویت‌ساز بوده و حرفی برای گفتن در عرصه ملی و جهانی دارد و در این راستا نیز سردارانی در این حوزه وجود دارند که مایه عزت و افتخار آذربایجان هستند.

وی تصریح کرد: هنرمندان با ریزبینی و نیک‌اندیشی افتخاراتی همچون فیلم‌های سینمایی موقعیت مهدی و آپارتچی، نغمه ساری گلین، همایش شعر و شاعری استاد شهریار و رویداد‌های برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی خلق می‌کنند.

وی به معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان تاکید کرد و افزود: باید از این انقلاب بهره‌مند شویم و آن را به دنیا معرفی کنیم. باید ببینیم آیا توانایی‌هایمان را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی به جهانیان نشان داده‌ایم؟ 

رحمتی هنر را زبان معرفی پیشرفت، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ‌دانست و گفت: امروزه قبل از اینکه سواره‌نظام سلطه غرب وارد عمل شود، پیاده‌نظام راه را برای پذیرش و نفوذ فرهنگ غربی از طریق تولید محتوا، فیلم، موسیقی، کتاب و آواز و زبان هنر هموار و در این راستا نیز جای مدعی و متهم، ظالم و مظلوم را عوض کرده‌ است.

وی بر استفاده از زبان هنر برای بیان معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تربیت جامعه و رساندن پیام امامین انقلاب تاکید کرد و افزود: نگاه، بصیرت، نوآوری، دقت، نگاه بلند و شجاعت آوینی‌ها برای تولید محتوا برای جوانان تشنه نیاز است. کتاب‌های شهید آوینی امروزه نیز برای همگان مطالب مفید و ارزشمندی دارد.

وی تصریح کرد: جوانان به جای اینکه فیلم و مطالب مقاومت، استقامت و ایثار را ببینند و از آن‌ها بهره ببرند در خلأ نبود محتوای تولیدی از محصولات خارجی از جمله فیلم تخیلی هری‌پاتر و همچنین فیلم‌هایی که جعل تاریخ و حقایق و آمیخته با تخیل و ماحصل آن رئالیسم جادویی است، بهره می‌برند.

استاندار به تاثیر زبان هنر در انتقال مقاومت و ایستادگی به تمام دنیا اشاره کرد و گفت: با استفاده از هنر مقاومت، این فرهنگ به کشورهای اروپایی و آفریقایی سرایت کرده و شاهد محکومیت جهانی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

وی هنر را زبان روز دنیا دانست و ادامه داد: ما بدون استفاده از زبان هنر نمی‌توانیم از توانایی، ظرفیت، فرهنگ، تاریخ، پیام، تمدن خود در عرصه‌های داخلی و خارجی بهره ببریم و در این راستا امروزه یک عکس و تصویر، اثرگذاری بیشتر از هزاران سخنرانی‌ها را دارد.

وی بر حفظ میراث گرانقدر شهدا، امامین انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: اگر در شناخت فرهنگ شهدا کوتاهی کنیم در تاریخ گم خواهیم شد. تحولات و اتفاقات عظیم محور مقاومت در یمن، سوریه و عراق را باید با زبان هنر انتقال دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه