English

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی؛

مسئله جوانی جمعیت ریشه در مسائل فرهنگی دارد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی، نگاه یک‌طرفه به بانوان را یکی از معضلات بحث جوانی جمعیت دانست و گفت: زندگی و خانواده مسئله‌ای دوطرفه است و زن‌ و مرد همراه یکدیگر باید طبق رضایتمندی دوطرفه اقدام به فرزندآوری کنند.

مسئله جوانی جمعیت ریشه در مسائل فرهنگی دارد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، زهرا کوهی امروز در دوره آموزشی تربیت کنشگر و راهبر جمعیت که در قالب طرح ملی ناشط برگزار شد، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: جامعه ما را ابربحران جمعیت تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در آذربایجان‌شرقی شاهد بروز اثرات کهن‌سالی و کاهش جمعیت جوان هستیم، گفت: اگر ما در خانواده‌ها مشکلات عاطفی، طلاق را حل و برطرف کنیم منجر به فرزندآوری و افزایش جمعیت خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌های تربیتی را تقویت کنشگر در روستاها و محلات، معرفی نیروهای اثرگذار، راهبرهای اجتماعی و کنشگران خوب که بتوانند با فعالیت و کارهایی در مخاطب خود تغییراتی ایجاد کنند، عنوان کرد و افزود: ما به کنشگران اجتماعی به عنوان پیامبرانی نگاه می‌کنیم که در عرصه جمعیت و خانواده برای تاثیرگذاری منجر به اقناع و تغییر رفتار مخاطب می‌شوند.

وی ادامه داد: رفتار یک فرآیند پیچیده است که از تغییر در نگرش و بینش حاصل می‌شود، پس هر تغییری در جامعه منوط به تغییر بینش و نگرش جامعه است و در همین راستا نیز در جامعه ما یک فرآیندهایی وارد شده که منجر به تغییر رفتار مردم شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: راهبرهای اجتماعی باید الگوهای موفق علمی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده های موفق و برتر را برای شرکت در این رویداد دعوت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقی شفیعی، کارشناس این برنامه، اولین چالش در جوانی جمعیت و خانواده را مسئله اقتصادی عنوان کرد و افزود: برخلاف ادعاها و فرضیه های آحاد مردم مبنی بر اینکه اگر مسئله اقتصادی، تورم و گرانی جامعه برطرف شود موجب رغبت خانواده ‌ها به فرزندآوری و افزایش جمعیت خواهد شد ولی موضوع جوانی جمعیت ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه