English

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی متر افزایش یافت

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اعلام اینکه دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ سانتی‌متر افزایش تراز دارد، گفت: اکنون این تراز به ۱۲۷۰.۵۸ که سال گذشته این تراز ۱۲۷۰.۴۳ سانتی‌متر بوده است.

تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی متر افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، شهنام اشتری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران پس از بازدید میدانی از وضعیت تراز آبی دریاچه ارومیه و میزان تحقق حقابه این دریاچه، اظهار کرد: افزایش تراز بهبود نسبی شرایط آبی این دریاچه را نشان می‌دهد که وسعت فعلی آن به ۲۵۴.۷ کیلومتر مربع افزایش یافته در حالی که سال گذشته در این زمان ۱۵۵۷.۵۸ کیلومتر مربع بوده است.

وی افزود: حجم فعلی دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب رسیده است که سال قبل در چنین روزی ۲ میلیارد و ۶ میلیون متر مکعب گزارش شده بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با ورود جریانات بارش های اخیر شاهد بهبود هرچه بیشتر وضعیت آبی دریاچه و تامین قسمتی از حقابه زیست محیطی آن باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم افزایی ادارات متولی و مشارکت عموم مردم و به خصوص جوامع محلی حاشیه دریاچه با انجام اقدامات اولویت دار برنامه ریزی شده برای نجات دریاچه ارومیه، شاهد بهبود هرچه بیشتر وضعیت دریاچه ارومیه باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه