English

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی؛

مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه مهمترین اصل در انتخابات هشتم تیر است

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه برای تسهیل امور داخلی و حضور قدرتمند کشور در تعاملات بین المللی، مهمترین اصل در انتخابات هشتم تیر است.

مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه مهمترین اصل در انتخابات هشتم تیر است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، صمد عزیزی روز دوشنبه در نشست تبیینی انتخاباتی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: میزان مشارکت در انتخابات جوامع اروپایی و غربی در بهترین حالت ۳۰ تا ۳۵ درصد است و همین کشورها با چنین وضعیت انتخاباتی غیرقابل دفاعی، مشارکت زیر ۵۰ درصد در کشور ما را به عنوان شکست تعبیر و تبلیغ می کنند.

وی اظهار کرد: طبق اصل شش قانون اساسی حق اجرا و مدیریت امور کشور از طریق انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا به مردم تنفیذ و ساز و کار لازم را از طریق انتخابات فراهم کرده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران با انتخابات عجین است، گفت: بر همین اساس دست کم در یک دهه گذشته هر ۲ سال یک بار شاهد برگزاری انتخابات مختلف در کشور بوده ایم و این در حالی است که تا یک دهه قبل این عدد برای هر سال یک انتخابات بود.

عزیزی، ادامه داد: این همه تاکید بر برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه عملی به مردم سالاری دینی و احترام به حق رای مردم و دموکراسی واقعی است و نظر و خواست مردم به معنی واقعی کلمه در انتخابات ساری و جاری می شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و شهادت رییس جمهور و هیات همراه، در آذربایجان شرقی پس از ۱۱ اسفند تقریبا هر ۲ ماه یکبار مردم پای صندوق رای آمده اند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بدون شک اینکه نماینده ای به فکر امور مردم و حل مشکل پروژه های حوزه انتخابیه و تسهیل اجرای آن ها باشد و یا اینکه به دنبال تامین منافع عده ای خاص با اقداماتی مانند تسهیل ترخیص خودروهای وارداتی، بسیار متفاوت است و چنین موضوع خطیری در موضوع انتخاب ریاست جمهوری اهمیت به مراتب بالاتری دارد.

عزیزی افزود: باید اهمیت و نتیجه انتخابات در بوجود آمدن هر یک از این شرایط خدمتی به اکثریت مردم یا اقلیتی خاص به صورت ملموس و قابل درک برای مردم تبیین شود تا با افزایش آگاهی سیاسی مردم نسبت به تاثیرات داخلی و خارجی انتخاب شان علاوه بر افزایش مشارکت حداکثری شاهد انتخابی آگاهانه و روی کار آمدن افراد اصلح باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه