English

سفیر چین در ایران؛

روابط راهبردی تهران - پکن تقویت شود

سفیر جمهوری خلق چین در تهران با تاکید بر توسعه روابط همه جانبه کشورش با ایران، گفت: روابط راهبردی تهران و پکن باید تقویت شود.

روابط راهبردی تهران - پکن تقویت شود
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

زونگ پی‌وو روز شنبه در دیدار با سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ایران و چین با وجود همه مشکلات، می‌توانند روابط خود را روز به روز مستحکم‌تر کنند، افزود: ۲ کشور باید روابط راهبردی و اعتماد متقابل میان خود را تقویت کنند.

به گفته وی این موضوع مهم در پیام تبریک رئیس جمهور چین به رئیس جمهور منتخب ایران دکتر پزشکیان مورد تاکید قرار گرفته است.

پی وو با اشاره به قرارداد تجاری و اقتصادی ۲۵ ساله بین چین و جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این قرارداد از جنبه های گوناگون برای هر ۲ کشور فرصت خوبی برای تقویت روابط راهبردی است.

وی ادامه داد: روابط ایران و چین بر پایه رابطه بُرد بُرد است و منافع زیادی برای مردم ۲ کشور در این رابطه وجود دارد.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران با ابراز خرسندی از حضور در تبریز، گفت: سرمایه‌گذاران چینی در صنایعی مانند فولاد و معدن حدود یکصد میلیون دلار در آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نتیجه آن ایجاد یک‌هزار فرصت شغلی است.

پی‌وو با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان شرقی از نقاط مهم در کریدور جاده ابریشم است، افزود: افزایش حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران چینی در این استان نیازمند معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های اقتصادی و تجاری است.

وی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و سابقه روابط تجاری این استان با استان هوبی چین را نشانه ای از عمق توسعه روابط دو جانبه برشمرد و گفت: تبادل هیأت‌های اقتصادی و تجاری و مذاکره برای سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک میان ۲ استان باید از سر گرفته شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید دولت سیزدهم برای گسترش روابط کشورمان با چین، بر پشتیبانی کامل مدیریت استان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در استان تاکید کرد.

تراب محمدی توافق روسای جمهور ۲ کشور در خصوص همکاری‌های بین‌ استانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های مهم اقتصادی و تجاری ایران می‌تواند نقش تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه