English

شهردار تبریز خبر داد:

ابلاغ تخصیص ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان فاینانس احداث خط ۲ مترو تبریز

شهردار تبریز از ابلاغ تخصیص ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان فاینانس خارجی احداث خط ۲ مترو تبریز از سوی شورای اقتصاد خبر داد.

ابلاغ تخصیص ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان فاینانس احداث خط ۲ مترو تبریز
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یعقوب هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌مندی از تسهیلات خارجی، یکی از راهکارهای تامین منابع مالی پروژه‌های ملی تبریز است که روند احداث این پروژه‌ها را شتاب می‌بخشد.

وی افزود: در همین راستا درخواست استفاده از تسهیلات خارجی برای احداث خط ۲ مترو تبریز، سی‌ام خرداد سال جاری در شورای اقتصاد موردبررسی قرار گرفته و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات به تصویب رسید.  

هوشیار با اشاره به ابلاغ مجوز استفاده از تسهیلات خارجی برای احداث خط ۲ مترو تبریز اضافه کرد: مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز هفته گذشته توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

شهردار تبریز با اشاره به ابلاغیه جدید شورای اقتصاد مبنی بر تخصیص فاینانس خارجی برای احداث خط ۲ مترو تبریز افزود: با مساعدت شورای اسلامی شهر و همچنین پیگیری‌ها مجدانه مدیران استانی، درخواست تسهیلات خارجی شهرداری تبریز برای احداث خط ۲ مترو تبریز موردموافقت وزارت کشور قرار گرفته و اخیرا ابلاغیه تخصیص آن از سوی شورای اقتصاد صادر شده است.

وی با اشاره به مبلغ این تسهیلات خارجی و نحوه بازپرداخت آن اعلام کرد: مبلغ کل تسهیلات خارجی با احتساب سود، بیمه و سایر کارمزدهای آن ۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون یوان چینی است که دولت متعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این تسهیلات شده است.

هوشیار اضافه کرد: این تسهیلات صرفا برای هزینه در فاز اول خط ۲ مترو تبریز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ملاحظات زیست‌محیطی، پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی پروژه به‌عنوان آورده متقاضی تسهیلات، ارائه گزارش عملکرد شش‌ماهه وزارت کشور به شورای اقتصاد و نحوه بازپرداخت آن توسط شهرداری تبریز و وزارت کشور، شروط ضمنی ابلاغیه شورای اقتصاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه