English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

اصالت بخشی به هنر از رویکردهای اصلی انجمن شعر و موسیقی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اصالت بخشی به هنر از رویکردهای اصلی انجمن شعر و موسیقی باشد.

اصالت بخشی به هنر از رویکردهای اصلی انجمن شعر و موسیقی باشد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، سیدمحمدحسین بلاغی در نشست معرفی هیئت مدیره جدید انجمن موسیقی شعبه‌ نشست معرفی هیئت مدیره جدید انجمن موسیقی شعبه‌ و اعضای جدید شورای شعر و موسیقی استان اظهار داشت: هنر اصیل رشد دهنده‌ی فضیلت‌هاست و موسیقی و شعر در کنار هم زمانی می‌تواند جامعه و افراد را به تعالی برساند که به سمت اصالت بخشی به هنر سوق یابد.

وی تصریح کرد:‌ سرمنشأ هنر در خیال و اندیشه‌ی هنرمند نهفته است و زمانی که به اصالت هنر اشاره می ‌کنیم در واقع به یک اثر هنری اصیل که برخاسته از اندیشه‌ای قوی و با اصالت است تاکید داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه شورای شعر و موسیقی و انجمن موسیقی به عنوان دو بال هدایت موسیقی استان هستند،‌ گفت: حضور انجمن موسیقی به عنوان ناظر عملیاتی و شورای شعر و موسیقی به عنوان ناظر محتوایی می‌تواند موجب تولید و ارائه‌ی آثار فاخری در این حوزه باشد.

وی تاکید کرد: ما در هر حوزه‌ای از فرهنگ و هنر که کار را به اهلش سپرده ایم موفق شدیم و امیدواریم در دور جدید، انجمن موسیقی و شورای شعر و موسیقی ریل‌گذاری مناسبی را برای تعالی این حوزه انجام دهند.

بلاغی با اشاره به اینکه انجمن موسیقی می‌بایست راهکارهایی را برای حمایت از موسیقی فولکلور و ایرانی ارائه دهد، افزود: بخشی از هنر و فرهنگ ما مربوط به عرف جامعه است و این بخش باید مد نظر اهالی فرهنگ و هنر و متولیان این حوزه باشد و تقویت شود.

وی در ادامه،‌از اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در طی دو سال گذشته برای توسعه همه‌ جانبه‌ی بخش‌های مختلف این حوزه خبر داد و گفت: ما در تمام شاخص‌های فرهنگی و هنری نه تنها پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم بلکه در بعضی از امور نیز با جهش‌هایی مواجه بوده‌ایم.

در این نشست همچنین علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل نیز طی سخنانی فعالیت‌های این اداره کل در تمام حوزه‌ها من جمله موسیقی،‌تئاتر، سینما، شعر، هنرهای تجسمی شورا محور عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه