English

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری؛

پدافند زیستی آذربایجان‌شرقی تب دنگی را رصد می‌کند

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: پدافند زیستی استان شیوع و گسترش بیماری تب دنگی را با دقت و با رعایت موازین بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز رصد می‌کند.

پدافند زیستی آذربایجان‌شرقی تب دنگی را رصد می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

محمد بیگ در همایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های بهداشتی تب دنگی از منظر پدافند غیر عامل، با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تب دنگی، افزود: طبق تجربه ای که از ایام کرونا به دست آمده است، همراهی و هماهنگی فرمانداران، شهرداران مناطق، سپاه، بسیح و مدیران اطلاعات کلیه شهرستانها در کنترل این بیماری ضروری است.

وی ادامه داد: باید در اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از منظر پدافند غیرعامل جدی باشیم تا بتوانیم این بیماری را مدیریت و کنترل کنیم.

بیگ با اشاره به اینکه مستندات این همایش بعد از بحث و بررسی های لازم به عنوان سند عملیاتی به شهرستانهای استان ابلاغ خواهد شد، بر همکاری و تعامل فرمانداران و شهرداران شهرها و بخش های مختلف استان در کنترل تب دنگی تاکید کرد.

وی اهمیت پیشگیری در مقابله با تب دنگی را بسیار مهم و محوری دانست و افزود: با اطلاعات و آگاهی هایی که در این همایش مطرح شد، تشکیل سریع قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان ها امری ضروری است و باید دستورالعمل ها در شهرستان ها نیز توسط فرمانداران، شهرداران و سایر عوامل نیز به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

بیگ اظهار کرد: طبق اطلاعات و آمارها بیماری تب دنگی در کشور به طور کامل انتشار نیافته است و اگر عوامل پیشگیرانه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود، نتیجه بهتری خواهیم گرفت و با این آمادگی و راهکار می توانیم پیامدهای بیماری را کاهش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه