English

حجم آب سدهای آذربایجان شرقی ۵۰۰ میلیون مترمکعب بیش از سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر موضوع صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب، گفت: پرشدگی و ذخیره مخزن سدهای آذربایجان‌شرقی اکنون ۶۷ درصد بوده و نسبت به سال قبل ۵۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر است.

حجم آب سدهای آذربایجان شرقی ۵۰۰ میلیون مترمکعب بیش از سال گذشته
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یوسف غفارزاده روز چهارشنبه با تشریح وضع بارندگی در سال آبی جاری و میزان ذخیره سدهای استان اظهار کرد: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ (آغاز سال آبی) تا یازده مرداد ۱۴۰۳، حجم ذخیره و پر بودن مخزن سدها در ۱۲ سد اصلی آذربایجان‌شرقی، یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۷۵۱ میلیون و ۶۰۰ مترمکعب بود ۶۶.۶ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار بارندگی در ایستگاه‌های مبنای وزارت نیرو، سال آبی گذشته ۲۴۷.۲ میلی متر بارندگی روی داده بود که این رقم در سال‌جاری به بیش از ۳۴۴ میلی‌متر رسیده است.

غفارزاده با بیان اینکه متوسط بلند مدت بارندگی در آذربایجان‌شرقی ۲۸۸.۵ میلی‌متر است، اضافه کرد: بارش‌ها در استان بیش از ۱۹ درصد و در شهرستان تبریز نیز ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر موضوع صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب، ادامه داد: آب ارثی نیست که از گذشتگان به ما رسیده باشد بلکه امانتی است از آیندگان، که با مصرف درست در این منابع بی بدیل، باید آن را برای نسل‌های بعد حفظ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه