English

طرح‌های ارتقای ایمنی ترافیک در ۱۹ روستای آذربایجان‌شرقی اجرا شد

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال طرح های ارتقای ایمنی ترافیک در ۱۹ روستای استان اجرا شده است.

طرح‌های ارتقای ایمنی ترافیک در ۱۹ روستای آذربایجان‌شرقی اجرا شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

روح الله رضایی در این خصوص افزود: این طرح ها برای موتورسواران و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی اجرا شده است و در قالب آن یک هزار و ۲۰۰ نفر آموزش های لازم برای رعایت ایمنی ترافیک در ترددهای جاده ای را فراگرفتند.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی رانندگان وسایط نقلیه و دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها در خصوص موارد مربوط به ایمنی ترافیک، اظهار کرد: در سال جاری همچنین آموزش های ایمنی به ۸۵۰ دانش آموز مدارس حاشیه راه ها در ۱۵ روستای هدف داده شده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت آشکارسازی تعداد ۲ هزار و ۳۸۷ وانت بار، ۱۳۹ دستگاه ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین و یک هزار و ۴۶۰ موتورسیکلت انجام شده و ۵۷۰ کلاه ایمنی در بین راکبان موتورسیکلت روستاهای هدف توزیع شده است.

رضایی، ادامه داد: بر اساس یافته های طرح های پژوهشی این اداره کل یکی از علل مهم تصادفات، پایین بودن سواد ترافیکی و مهارت رانندگی صاحبان وسایل نقلیه است که می توان با افزایش آموزش های رانندگی قبل از دریافت گواهینامه، از جمله رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف و آموزش رانندگی برون شهری، کاهش سوانح رانندگی را رقم‌ زد.

وی اجرای طرح های ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان، افزایش سواد ترافیکی قشرهای مختلف، آشکارسازی وسایط نقلیه باری و ادوات کشاورزی و انجام پژوهش های کاربردی برای بالا بردن ایمنی ترافیک را از جمله وظایف اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه