English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد:

ضرورت جلوگیری از حاشیه‌نشینی در تبریز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح منظومه توسعه روستایی در جهت توانمندسازی روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی گفت: ۲۴ درصد از جمعیت شهر تبریز حاشیه نشین هستند.

ضرورت جلوگیری از حاشیه‌نشینی در تبریز
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حیدر فتح‌زاده در جلسه بررسی طرح منظومه‌ توسعه روستایی اظهار کرد: این طرح با همکاری و هدایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در روستاهای شهرستان خداآفرین اجرا می‌شود که خروجی آن باید توانمندسازی روستاها باشد.

وی افزود: طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی، طرحی است که به منظور توسعه یکپارچه، هماهنگ، فراگیر و پایدار سکونتگاه‌های روستایی از طریق ساماندهی شبکه‌های محلی و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی- شهری اجرا می‌شود.

فتح‌زاده، رویکرد برنامه‌ریزی فضایی، راهبردی، تعاملی و مشارکتی، دارا بودن سند مطالعاتی پشتیبان و نگاه شبکه‌ای را از جمله وجوه تمایز برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه توسعه روستایی با سایر طرح‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: بر اساس آخرین تغییرات در استان تعداد ۷۱ شهر و حدود دو هزار و ۶۹۹ آبادی وجود دارد. در شهرستان خداآفرین نیز حدود ۱۷۳ آبادی وجود دارد که از این تعداد ۴۱ آبادی خالی از سکنه است.

وی متذکر شد: ۴۸ درصد جمعیت استان در تبریز مستقر هستند و ۲۴ درصد از جمعیت شهر تبریز را حاشیه نشین ها تشکیل داده‌اند که بخش عمده‌ای از این حاشیه نشین‌ها از شهرستان‌هایی مثل، خداآفرین، اهر، کلیبر، هوراند و ورزقان هستند.

فتح‌زاده بر ضرورت اجرای طرح منظومه توسعه روستایی در جهت توانمندسازی روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی تاکید و اضافه کرد: هنوز در مسائل اولیه تامین، آب، برق و راه روستایی گرفتار هستیم.

در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی توضیح داد: تفاهم نامه طرح منظومه توسعه روستایی در سال ۱۳۹۴ بین استانداری و بنیاد مسکن منعقد و در سال ۱۳۹۵ در دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصویب شد.

حجت اله سروری ادامه داد: مطالعات طرح در سال ۱۴۰۰ در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شده و اجرای طرح را نیز با محوریت پژوهشکده سوانح طبیعی کشور شروع کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه