English

تولیت حرم حضرت سیدالشهدا (ع)؛

تبریز حسینیه تاریخی اهل‌بیت (ع) است

شهردار تبریز در دیدار با شیخ مهدی کربلایی، تولیت حرم حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: تبریز حسینیه تاریخی اهل‌بیت (ع) است.

تبریز حسینیه تاریخی اهل‌بیت (ع) است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یعقوب هوشیار در دیدار با شیخ مهدی کربلایی، تولیت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه تبریز یک کلان‌شهر اقتصادی و صنعتی در ایران است، افزود: در کنار این ویژگی‌ها، تبریز از دیرباز، نقش فرهنگی و تاریخی خاصی در ایران داشته است.  

وی ادامه داد: این شهر پنج دوره، پایتخت ایران بوده که مهم‌ترین آن دوره صفوی است. صفوی‌ها اولین حکومت شیعی در ایران هستند، به همین دلیل، تبریز به عنوان «اولین پایتخت جهان تشیع» شناخته می‌شود. تبریز، مهد علما و مجتهدین برجسته جهان تشیع است و به «شهر سه علامه» شهرت دارد.  

شهردار تبریز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه شهید تبریز حضرت آیت‌الله دکتر آل‌هاشم، افزود: ایشان و پدر ارجمندشان، از روحانیون محبوب تبریز به شمار می‌روند و در سال‌های اخیر، مشوق برنامه‌ مواکب آذربایجان در کربلای معلی بودند.  

هوشیار بیان داشت: تبریز از دیرباز، حسینیه سوگواری‌های اباعبدالله (ع) است. بازار تاریخی تبریز که ثبت جهانی یونسکو است، بیش از 400 سال است که میزبان عزاداری‌های باشکوه تبریزی‌ها است؛ این عزاداری‌ها که در سبک‌های هنری برگزار می‌شود، خاص بازار تبریز است و در هیچ شهر دیگری یافت نمی‌شود.  

وی اظهار داشت: تبریز با این پشتوانه شیعی، توفیق داشته که به عنوان «نخستین خواهرخوانده کربلای معلی» مطرح شود و امیدواریم ارتباط دو شهر، با عنایت ویژه تولیت حرم حضرت سیدالشهدا، در تمام ماه‌های سال، به ویژه در مناسبت‌های مذهبی نظیر ماه شعبان و ماه محرم، استمرار داشته باشد.  

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: خدمت به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین جزو برنامه‌های مهم شهرداری تبریز به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه