English

ناظر گمرکات استان اعلام کرد؛

افزایش ۴۰ درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به حجم مبادلات تجاری صورت گرفته از طریق این گمرکات گفت: حجم صادرات استان در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر شده است.

افزایش ۴۰ درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، صادق نامدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حجم صادرات و واردات استان در این مدت یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار بوده که ۷۸۳ میلیون دلار آن صادرات و ۷۷۶ میلیون دلار آن واردات بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات استان از طریق گمرک های تبریز، جلفا و سهلان انجام شده است، گفت: مقصد کالای صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی ۱۰۲ کشور بوده و کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق در رتبه های اول تا سوم مقصد صادراتی قرار دارند.

نامدار عمده کالاهای صادراتی از گمرکات آذربایجان شرقی را چدن، آهن، محصولات پتروشیمی، شیشه، شکلات و میوه و تره بار اعلام کرد و افزود: ارزش صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی به حجم واردات از طریق گمرکات استان در پنج ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۷۶ میلیون دلار کالا از ۵۲ کشور به مقصد استان بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه