English

امام جمعه تبریز:

جمهوری آذربایجان جلوی سخنان تفرقه‌افکن را بگیرد

امام جمعه تبریز با انتقاد از طرح شعاری قومیت‌گرایانه در برخی رسانه‌های کشور آذربایجان، از رجال سیاسی و مسئولان این کشور دوست و همسایه ایران اسلامی خواست جلوی سخنان تفرقه‌افکن که از سوی برخی افراد نادان مطرح می‌شود، گرفته شود.

جمهوری آذربایجان جلوی سخنان تفرقه‌افکن را بگیرد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به نامگذاری ۲۷ شهریور به نام روز ملی شعر و ادب فارسی، اظهار کرد: استاد شهریار شاعر پرآوازه این مرز و بوم، شایسته عنوان‌داری روز شعر و ادب فارسی است.

وی تاکید کرد: شهریار با سرودن آثاری بی‌بدیل و شاهکاری بدیع به دو زبان فارسی و ترکی نشان داد آذربایجان همواره جزء جدانشدنی و سرحلقه فرهنگ و هنر ایران است.

امام جمعه تبریز افزود: سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به «شهریار» نابغه معاصر شعر و ادب ایران اسلامی و آئینه تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی و شخصیتی منحصر بفرد است.

وی ادامه داد: استاد شهریار هیچ گاه نسبت به اتفاقات در ایران و آذربایجان بی توجه نبود و بارها با سرودن اشعاری نسبت به انقلاب، دین، ملت، هویت و ارزش های ملی و دینی ابراز محبت داشت.

مطهری اصل گفت: استاد شهریار آئینه تمام نمای عشق مردم ایران در آذربایجان را به نمایش گذاشت و امید است هنرمندان و شعرا، شهریار زمان خویش باشند.

وی با بیان اینکه شعر و ادب فارسی یکی از ارکان اربعه ادبیات جهان است، گفت: گوته دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ آلمانی معتقد است چهار ادبیات در جهان تکان‌دهنده بوده که یکی از آنها ادبیات فارسی است.

خطیب جمعه تبریز به زبان فارسی قبل و بعد از اسلام اشاره کرد و افزود: فارسی بعد از اسلام به دلیل الهام از ادبیات عرب مخصوصا در شعر، گیراتر و جذابتر شده است.

مطهری‌اصل ادامه داد: انسان‌ها و شعرای بزرگی چون سعدی، حافظ، خاقانی و در این اواخر، استاد محمدحسین شهریار به زبان فارسی عظمت و شکوه دادند.

خطیب جمعه تبریز گفت: باید مواظبت کنیم برخی سخنان و حرف‌ها که به وحدت امت اسلامی خدشه وارد کرده و می‌کند حتی خود قومیت‌ها را تضعیف می کند، گفته نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از رجال سیاسی و مسئولان جمهوری آذربایجان به عنوان کشور دوست و همسایه ایران اسلامی خواست جلوی سخنان تفرقه‌افکن که از سوی برخی افراد نادان و منافق در رسانه‌های این کشور مطرح می‌شود، گرفته شود.

وی ادامه داد: این قصه‌ها که آنها مطرح می‌کنند با شعار "آذربایجان واحد"، سر دراز دارد که اگر سر قصه باز شود به ضرر خودشان تمام خواهد شد نه به زیان ما.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر قرار شود سخنانی مطرح شود که فلان جا مال ماست، این بحث ها به ضرر شما خواهد بود و ما ضرر نمی کنیم به همین خاطر جلوی این حرف‌ها در رسانه‌های جمهوری آذربایجان باید گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه