English

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

۷۴۴ هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در انتظار بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تعداد دانش آموزان استان را ۷۴۴ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: سال جاری بر اساس آمارها حدود ۶۰ هزار دانش‌ آموز کلاس اول در استان داریم.

۷۴۴ هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در انتظار بازگشایی مدارس
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مسعود سعادتی با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس و همزمان با بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از این بابت که موضوع تعلیم و تربیت به طور مستقیم با آینده و سرنوشت یک جامعه ارتباط دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی با آینده‌ی درخشان بدون آموزش و پرورشی که همه‌ی افراد جامعه بتوانند در کنار مربیان مسائل خود را بیان کنند، امکان پذیر نخواهد بود.

سعادتی بیان کرد: گذر از دوره‌ی کرونا برای آموزش و پرورش با چالش‌های بسیاری همراه بود به طوریکه بازگشایی مدارس پس از دوسال تحصیلی غیرحضوری خلاءهایی در حوزه‌ی آموزش و فرهنگی را بین دانش‌آموزان ایجاد کرده است که ضغف ما در برخی از موضوعات پس از این مدت هنوز هم برطرف نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: نام و یاد شهید آیت‌الله آل‌هاشم که همواره پشتیبان آموزش و پرورش استان بوده را گرامی می‌داریم.

وی بیان اینکه ۷۴۴ هزار دانش آموز از مهر ماه سال جاری وارد مدارس آذربایجان شرقی خواهند شد گفت: از این تعداد ۶۰ هزار نفر پایه اولی هستند و ۳۰ هزار معلم هم کار تدریس را شروع خواهند کرد.

وی افزود: سال جاری علی‌رغم برخی نگرانی‌ها و گلایه‌ها ۵۰۰ مدرسه در آذربایجان شرقی آماده‌ی آغاز سال تحصیلی جدید بوده و سال جاری از لحاظ ثبت نام دانش‌آموزان بهترین سال تحصیلی را پیش رو داریم.

سعادتی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان بدون حضور اولیا انجام گرفته است، گفت: بیش از ۹۸ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی به پایان رسیده است، روشی به کار گرفته‌ایم تا با کمترین مشکل ثبت‌نام انجام شود و اولیا با کمترین مسائل اداری روبرو شوند.

وی با اشاره به موضوع کمبود معلم در استان اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی در طول سه سال گذشته بیشترین استخدام در تاریخ آموزش و پرورش را داشته و برای سال‌های آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی جزو پنج استان برتر کشور از لحاظ جذب معلمان بوده است، سال جاری ۲۶۰۰ معلم جدید وارد چرخه‌ی تعلیمی آموزش و پروش استان شده و هیچ کلاس بدون معلمی در آذربایجان شرقی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه