English

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان؛

سرانه‌ی آموزش آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: میانگین سرانه‌ی فضای دانش‌آموزی در کشور ۵.۲۸ مترمربع بوده که آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور با سرانه‌ی ۵.۶۱ متر مربع رکورد زده است.

سرانه‌ی آموزش آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، فرهاد فرهودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال تحصیلی باشکوهی را در آذربایجان شرقی پیش‌رو خواهیم داشت، به طوری که در شش ماهه اول سال جاری هر سه روز یک پروژه‌ی آموزشی و هرروز کاری دوکلاس درسی تحویل آموزش و پرورش استان داده‌ایم.

وی ادامه داد: طی این مدت ۶۱ پروژه‌ی آموزشی در قالب ۳۱۶ کلاس درسی در استان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان احداث و آماده‌ی تحویل به دانش آموزان استان است، از این مقدار اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز و ۵۰۰ میلیارد توسط دولت تامین شده است.

وی افزود: ۵۱۲ پروژه‌ی نیمه تمام از سال ۱۴۰۰ به ما محول شده بود که توانستیم با ۳۳۳ پروژه آموزشی در قالب ۱۳۸۶ کلاس درسی را تکمیل و تقدیم دانش آموزان استان کنیم.

فرهودی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ ما جشنواره‌ای برای خیرین مدرسه‌ساز را برگزار خواهیم کرد، که قبل از برگزاری جشنواره‌ی مرکزی استان، این جشنواره در پنج شهرستان استان اعم از میانه، سراب، بناب، مرند و مراغه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیاتی مدرسه‌ی دولتی ساز به نام حاج کریم مردانی آذر بلند آوازه‌ی مدرسه ساز به پایان رسیده و در ۲۶ مهرماه سال جاری آماده‌ی افتتاح است، گفت: از تمامی خیرین حقیقی و حقوقی که همواره در ساخت مدارس برای دانش آموزان استان همراه ما بوده‌اند تشکر می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه