English

میزبانی تبریز از رویداد ملی شعر و ادب فارسی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، ویژه‌برنامه‌های سی و ششمین سالگرد درگذشت شهریار ملک سخن، استاد محمدحسین شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی را تشریح کرد.

میزبانی تبریز از رویداد ملی شعر و ادب فارسی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، امیر نصیربیگی درخصوص برگزاری رویدادهای فرهنگی « هنری متعدد به‌مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: رویداد ملی شعر و ادب فارسی، طی روزهای 27 تا 29 شهریورماه، اصلی‌ترین رویداد فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز است که در سه روز میزبان حضور 40 شاعر برجسته از سراسر کشور و شماری از شاعران استانی خواهد بود.

وی افزود: برگزاری شب شعر استاد شهریار، از دیگر بخش‌های همین رویداد است که طی روزهای اعلام‌شده دنبال می‌شود و از عموم شهروندان و دوست‌داران شعر و ادب و فرهنگ برای حضور در این برنامه‌ها دعوت به‌عمل می‌آید.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز همچنین از رونمایی 12 اثر رنگ روغن، با موضوع "حیدربابایه سلام" اثر استاد صابر بقال‌اصغری به‌عنوان بخشی دیگر از این برنامه‌ها یاد و اضافه کرد: این آثار از بهترین جلوه‌های بصری مرتبط با "حیدربابا" است و تلاش خواهد شد زمینهٔ نمایش آن برای عموم شهروندان در قالب گالری، کارت‌پستال و نیز فضاهای شهری فراهم شود.

نصیربیگی ادامه داد: دو مجموعه ماندگار شعر استاد شهریار یعنی "سهندیه" و "حیدربابایه سلام" استاد شهریار که آوازه‌ای جهانی دارند، توسط استاد محمدعلی فرزبود، خوشنویسی شده و به‌همت استاد رحیم چرخی تذهیب و مینیاتور و ترسیم شده است و در این ایام رونمایی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه