English

افزایش صد هکتاری سطح زیرکشت کلزا در اسکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو گفت: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با صد هکتار افزایش از ۳۰۰ به ۴۰۰ هکتار رسیده است.

افزایش صد هکتاری سطح زیرکشت کلزا در اسکو
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، ابوالفضل فرشبافیان در این خصوص افزود: کشت کلزا در شهرستان اسکو در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و این محصول ارزشمند که به عنوان طلای زرد کشاورزی شناخته می‌شود، نقش مهمی در خودکفایی کشور در حوزه روغن‌های خوراکی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش سطح زیرکشت نشان از استقبال کشاورزان از کشت این محصول و حمایت‌های دولت در این زمینه دارد ضمن اینکه کشت کلزا در تناوب با گندم و جو باعث بهبود خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها و در نهایت افزایش عملکرد این محصولات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا در شهرستان اسکو به صورت قراردادی است، ادامه داد: عملکرد محصول کلزا در شهرستان اسکو ۲ تن تولید در هر هکتار است.

فرشبافیان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای کشت کلزا تولید روغن خوراکی با کیفیت بالا است که می‌تواند نیاز کشور به واردات روغن را کاهش دهد و همچنین توسعه کشت کلزا به صورت مستقیم و غیرمستقیم منجر به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مزایای فراوان کشت کلزا، این محصول نیز با چالش‌هایی مانند نوسانات قیمت، کمبود آب و نبود صنایع روغن‌کشی مدرن مواجه است و برای رفع این چالش‌ها، نیاز به حمایت بیشتر دولت از کشاورزان، توسعه زیرساخت‌های آبیاری و ایجاد صنایع روغن‌کشی در مناطق کلزا خیز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه