English

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

فعالیت ۱۵ مرکز حرفه‌آموزی ناشنوایان در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس ۱۵ مرکز حرفه‌آموزی برای افزایش کیفیت زندگی و حفظ عزت نفس ناشنوایان در استان فعالیت می‌کند.

فعالیت ۱۵ مرکز حرفه‌آموزی ناشنوایان در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، فرگل صحاف در خصوص مجموع جامعه ناشنوای آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی را ۱۴ هزار و ۱۸۵ نفر اعلام و اظهار کرد: کل افراد معلول تحت پوشش این مجموعه در استان ۸۵ هزار و ۶۶۰ نفر است.

به گفته وی حدود ۵۸ درصد ناشنوایان آذربایجان شرقی را آقایان و ۴۲ درصد را بانوان تشکیل می دهد.

صحاف یکی از اقدامات مهم بهزیستی برای ارتقای کیفیت زندگی افراد ناشنوا را توجه به موضوع آموزش و توانمندسازی اقتصادی آنها دانست.

وی از افزایش خدمات بهزیستی به جامعه ناشنوایان خبر داد و یادآور شد: بر همین اساس اکنون تعداد هشت مرکز روزانه توانبخشی با ۳۶۲ خدمت گیرنده در سطح استان وجود دارد که خدمات آموزشی و توانبخشی شامل گفتار درمانی و مشاوره‌های روانشناسی برای این دسته از افراد زیر پوشش ارائه می‌دهند.

صحاف با اشاره به اینکه از مجموع افراد ناشنوای آذربایجان شرقی ۳۵ درصد را افراد دارای مشکلات شنوایی شدید تشکل می دهد، ادامه داد: ۴۰ درصد این افراد دارای اختلال شنوایی در سطح متوسط، ۱۸درصد خفیف و هفت درصد نیز خیلی شدید هستند.

وی غربالگری شنوایی را یکی از مهمترین برنامه های بهزیستی در سال های گذشته برای ارتقای کیفیت زندگی این افراد برشمرد و گفت: پارسال حدود ۹۲ درصد نوزادان متولد شده در بیمارستان‌ها تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند که شامل ۴۸ هزار و ۸۵۰ نوزاد می شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه