English

ضرب الاجل رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر تعیین تکلیف اراضی دولتی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: دستگاه های اجرایی اراضی خریداری شده بلاتکلیف خود را در سریعترین زمان تعیین تکلیف کنند.

ضرب الاجل رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر تعیین تکلیف اراضی دولتی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، موسی خلیل اللهی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص تسریع تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف دولت در سال‌های گذشته، اظهار کرد: بر این اساس هر دستگاه اجرایی و خدماتی در تبیین و حفظ حقوق خود باید حساسیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در موضوع اراضی ملی قانون گذار به صراحت مالکیت را تعیین و متصدی امور را مشخص کرده است، یادآور شد: برای هر دستگاهی در چارچوب ماموریت های محوله، وظایف و اختیاراتی تعریف شده است که باید به آن عمل شود.

خلیل اللهی ضرورت تحقق و استقرار قانون را منوط به تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که اختلافات بین دستگاه‌های دولتی زمینه را برای سوء استفاده سودجویان مهیا می کند.

وی اضافه کرد: مجموعه دادگستری کل استان و دستگاه قضایی به عنوان مرجع تظلم خواهی، چنانچه دعاوی در مراجع بالادستی دولت حل و فصل نشود، موظف به رسیدگی است.

خلیل اللهی به رعایت حق و حقوق قانونی ساکنین جوار رودخانه ها اشاره کرد و تسریع در تعیین تکلیف اراضی خریداری شده بلاتکلیف دولت در سال‌های گذشته را خواستار شد و گفت: بر این اساس تفاهم نامه های منعقده دولت، مالکیت حریم و بستر رودخانه به وزارت نیرو واگذار شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اصل مالکیت اراضی ملی، گفت: قانون این مهم را بر عهده دولت قرار داده است و دستگاه‌های اجرایی صرفا" به عنوان نماینده دولت تصدی بهره برداری را بر عهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه