English

صدور ۱۴۰ هزار مجوز کسب و کار در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: ثبت درخواست صدور مجوز کسب کار به تعداد ۱۵۷ هزار و ۲۴۴ مورد در نیمه نخست امسال بوده که  ۱۳۹ هزار و ۷۲۱ مورد به صدور مجوز از راه درگاه ملی مجوزها انجامیده است.

صدور ۱۴۰ هزار مجوز کسب و کار در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، واقف بهروزی با بیان اینکه بیشتر این درخواست ها در خود استان صادر و بخشی نیز در سطح ملی بررسی و صادر می شود، اظهار کرد: هفت درصد درخواست ها رد شده و ۲ درصد نیز در دست بررسی بوده و در یک درصد نیز خود متقاضی انصراف داده است.

وی ادامه داد: این درحالیست که در مدت مشابه سال قبل ۳۲ هزار و ۷۴۲ مورد درخواست مجوز ثبت و منجر به صدور ۲۰ هزار مجوز کسب و کار از طریق این درگاه شده بود یعنی در حوزه صدور مجوز کسب و کار ۳۸۰ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: آمارها نشان دهنده استقبال خوب و تسهیل فضای کسب و کار است که در حدود ۵۸۷ درصد رشد را نشان می دهد ضمن اینکه امسال از نظر تعداد صدور مجوز ۲۸ درصد رشد را شاهد بودیم.

بهروزی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری در سال های گذشته انجام گرفته، ایجاد درگاه ملی مجوزها است که صدور مجوزها را از حالت دستی و فیزیکی به صورت سامانه‌ای و الکترونیکی تبدیل کرده‌ و موجب شفافیت در این زمینه شده است.

وی گفت: اثرات مثبت ایجاد این سامانه با گذشت زمان به خوبی در آمارهای موجود قابل مشاهده است، به عبارت بهتر، زمانیکه صدور مجوز کسب و کار، به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای تبدیل شود، شفافیت کافی ایجاد خواهد شد، به طور کلی سامانه درگاه ملی مجوزها، در سه حوزه هزینه صدور مجوز، زمان صدور و مدارک مورد نیاز به طور کامل به صورت شفاف عمل می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه