English

استاندار آذربایجان شرقی:

تبریز آماده نقش‌آفرینی تاریخی در حوزه دیپلماسی است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم در حوزه دیپلماسی عمومی، گفت: امروزه دیپلماسی عمومی و نوین بر مبنای اشتراکات فرهنگی و تجاری کارساز است و آذربایجان شرقی و تبریز آماده نقش آفرینی در این حوزه است.

تبریز آماده نقش‌آفرینی تاریخی در حوزه دیپلماسی است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، بهرام سرمست روز چهارشنبه در دیدار رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه با وی، با اشاره به نقش تاریخی تبریز و آذربایجان در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی، گفت: زمانی ۱۱ کشور در تبریز کنسول‌گری داشتند که به مرور زمان تعطیل شدند و امروز یکی از فعالیت‌های دیپلماتیک باید گشایش کنسول‌گری‌های جدید در این شهر باشد.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی همسایگی، گفت: یک بسته پیشنهادی در جهت نقش‌آفرینی بیشتر استان‌های مرزی به ویژه آذربایجان شرقی ارائه کرده‌ایم و در حال تکمیل آن هستیم.

سرمست تاکید کرد: نقش‌آفرینی محلی در حوزه دیپلماسی خارجی باید به مسئولان استان‌های مرزی واگذار شود و در این زمینه نیز مناسبات اقتصادی در اولویت است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت خارجی ازجمله اتاق بازرگانی تبریز، شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و نمایشگاه بین‌المللی تبریز، گفت: این ظرفیت‌ها می‌توانند در تنظیم مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه و همچنین جذب سرمایه‌گذاران خارجی موثر و نقش‌آفرین باشند.

وی اظهار کرد: از وزارت امور خارجه انتظار داریم در دعوت از سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی به استان آذربایجان شرقی تسهیل‌گری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه