English

رشد پنج برابری حجم مبادلات بین ایران و تاجیکستان

سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ کشور ایران و تاجیکستان از ۵۷ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۰ میلیون دلار در سال جاری رسیده و رشد پنج برابری دارد.

رشد پنج برابری حجم مبادلات بین ایران و تاجیکستان
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده روز پنجشنبه در دیدار با یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، اظهار کرد: روابط ۲ کشور تاجیکستان و ایران در تمام سطوح رو به گسترش است و ما از رشد و توسعه همکاری‌های ۲ کشور دوست و بردار در سال های اخیر راضی هستیم.

وی با اشاره به سفر متقابل مقام های عالی ۲ کشور به تاجیکستان و ایران، افزود: سفر مقام های ارشد ۲ کشور در سال ۲۰۲۴ نشان از علاقمندی ۲ کشور برای گسترش همکاری های دو جانبه است و در دیگر سطوح مدیریتی نیز این همکاری‌ها عملی و رو به گسترش است.

شمس‌الدین‌زاده با بیان اینکه علاقمند به برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی ما در سطوح عالی ادامه دارد، در کنار آن در نمایشگاه‌ها و جشنواره ها نیز شرکت داریم.

وی با بیان اینکه در ملاقات‌های روسای جمهوری ۲ کشور تاکید شد که یکی از شیوه های همکاری بین ۲ کشور، همکاری بین مناطق، استانداران و شهرداران باشد، افزود: در این راستا، همکاری میان شهرها به ویژه با شهرهای خواهرخوانده ایران و تاجیکستان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران با اشاره به کمرنگ شدن روابط خواهرخواندگی تبریز و خجند نیز گفت: ضرورت دارد همکاری‌ خواهرخواندگی بین تبریز و خجند و میان استان ها را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت های تبریز آگاه هستیم و آذربایجان‌شرقی و تبریز را استان و شهر پیشرفته‌ای می‌دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه