English

صادرات ۵۵ هزار تن خرما و فرآورده‌های آن از آذربایجان شرقی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه بیش از ۵۵ هزار تن خرما و فرآورده‌های آن از استان به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.

صادرات ۵۵ هزار تن خرما و فرآورده‌های آن از آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، فرامرز افشانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان شرقی با وجود این‌که حتی یک نخل خرما ندارد، به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خرما در کشور شناخته می‌شود و سابقه ۱۵ ساله در فرآوری و بسته‌بندی خرما دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های صنعتی استان در این زمینه، افزود: آذربایجان شرقی با داشتن ۳۰ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی خرما موفق شده است با واردات خرما از پنج استان حاصلخیز کشور شامل فارس، بوشهر، کرمان، بندرعباس و سیستان و بلوچستان به بزرگ‌ترین صادرکننده این محصول در کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: کارخانه‌های فرآوری خرما در شهرک‌های صنعتی مرند، عالی‌نسب، شبستر، آذرشهر، اسکو، بستان‌آباد و تبریز فعالیت می‌کنند و محصول خرما به صورت شیره و بسته‌بندی شده به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.

افشانی گفت: روسیه به عنوان اصلی‌ترین بازار هدف به همراه کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و اروپا به ویژه آلمان از مقاصد صادراتی خرمای این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۶۵ هزار تن خرمای خام توسط واحدهای فرآوری و بسته‌بندی استان جذب شده و برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه